اخبار روز

نامه بیش از 200 کارمند اتحادیه اروپا علیه ادامه جنگ غزه

این نامه که توسط 211 شهروند امضا شده و خطاب به سه مقام ارشد اتحادیه اروپا است، ابتدا حملات 7 اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم می کند، اما سپس به حکم ژانویه دیوان بین المللی دادگستری استناد می کند که تهدیدی قطعی و معتبر برای اسرائیل تشخیص داده است. بی‌تفاوتی اتحادیه اروپا نسبت به مصائب فلسطینی‌ها عادی‌سازی جهانی را به خطر می‌اندازد

بیش از 200 امضاکننده به «بی‌تفاوتی مداوم» اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت اسفناک فلسطینی‌ها اشاره کرده و خواستار درخواست رسمی برای آتش‌بس هستند.

به گزارش شفقنا؛ بیش از 200 کارمند از موسسات و آژانس های اتحادیه اروپا نامه ای را امضا کرده اند که در آن نگرانی فزاینده خود را در مورد واکنش اتحادیه اروپا به بحران انسانی در غزه ابراز کرده اند و استدلال می کنند که این واکنش با ارزش های اصلی و هدف اتحادیه اروپا برای ترویج صلح در تضاد است.

این نامه که به امضای 211 شهروند و خطاب به سه مقام ارشد اتحادیه اروپا رسیده است، ابتدا حملات 7 اکتبر حماس به اسرائیل را محکوم می کند، اما سپس به حکم ژانویه دیوان بین المللی دادگستری استناد می کند که تهدیدی قطعی و قابل اعتماد برای اسرائیل علیه فلسطینیان است. بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی، هشدار می‌دهد که «بی‌تفاوتی مداوم اتحادیه اروپا به مصیبت فلسطینی‌ها» خطر عادی‌سازی جهانی را به دنبال دارد که در آن استفاده صرف از زور مهم‌تر از نظامی مبتنی بر قانون، امنیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال است. سیاسی را تعیین می کند

این نامه ادامه می‌دهد: دقیقاً برای جلوگیری از چنین نظم وحشتناک جهانی بود که پدران و مادران ما شاهد وحشت‌های جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا را تأسیس کردند. سکوت در برابر چنین فرسایشی حاکمیت حقوق بین الملل به معنای شکست پروژه اروپایی است. این را نمی توان به نام ما انجام داد.»

امضاکنندگان امیدوار بودند که به 100 امضا برسند – رقمی که با انتشار خبرنامه به سرعت از آن فراتر رفت. انتظار می رود این نامه روز جمعه به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، تحویل داده شود.

چند هفته پیش بیش از 100 کارمند اتحادیه اروپا در بروکسل در اعتراض به جنگ اسرائیل در غزه تظاهرات کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا