اخبار روز سینما

میر باقری: تلاش می کنیم «سلمان فارسی» را در سال 1405 پخش کنیم

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

پیمان جبلی مدیرعامل صدا و سیما ظهر چهارشنبه به همراه محسن برمهانی معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» بازدید کردند و در جریان روند تولید آن قرار گرفتند. مهدی نقویان رئیس سیمافیلم و جمعی از روسای معاونت سیما در این بازدید حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، جبلی ابتدا در کنار داود میرباقری (کارگردان)، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیه کننده) نشست و گروه همراه وی به تماشای سکانس هایی از این پروژه پرداختند و قسمت هایی از سریال در وی تصویربرداری شد. حضور در ادامه میر باقری و طاهری با رئیس سازمان صدا و سیما در جریان روند تولید این سریال قرار گرفتند و توضیحاتی در خصوص موقعیت مکانی آتشکده ماربین ارائه کردند.

انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور یافتند و مقابل دوربین قرار گرفتند.

سکانسی که در دیدار جبلی فیلمبرداری شد مربوط به اجرای انوش معظمی و حضور هنرمندان زیادی بود که در کنار این بازیگر بودند.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: ما در سازمان صدا و سیما همه دست به دست هم داده ایم تا نیازهای این سریال معتبر، تاریخی و روند ساز را برطرف کنیم. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تامین و تامین زیرساخت و ساخت و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می رود.

وی ادامه داد: امسال یکی یکی از سخت ترین سال های ساخت سریال در این هفت سال بود که ساخت این سریال آغاز شد. می توانم بگویم امسال سال سرنوشت سازی است. بنابراین وظیفه ما در صدا و سیما این است که از همه توان و توان خود استفاده کنیم تا این سریال طبق برنامه پیش برود. چون استاد میر باقری و همکارانش با جدیت مثال زدنی کار می کنند. در سرمای زمستان و در مناطق برفی و در گرمای تابستان زیر آفتاب با توجه و وسواس و حساسیت کار را دنبال می کنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و بخصوص سیمافیلم بتوانیم مانند گذشته در خدمت شما باشیم.

تلاش برای بازی در 1405
در ادامه میر باقری درباره روند تولید این سریال افزود: فصل تولد سلمان را تصویربرداری کرده ایم و کار این روزها ادامه دارد. اساساً سکانس ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان) فرماندار جی است که در آتشکده ماربین جلوی دوربین می آید.

وی در پاسخ به این سوال که کارها چه زمانی به اتمام می رسد، گفت: طبق برنامه پیش می رویم. ویرایش در حال انجام است و سعی داریم سریال را در سال 1405 پخش کنیم.

این یک دانشگاه بزرگ است.
حسین طاهری درباره ساخت این سریال نیز گفت: سلمان فارسی یکی این مجموعه یکی از مجموعه های بزرگ صدا و تلویزیون است که تولید آن هم دیدگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل های بعدی را منعکس می کند. این دانشگاه بزرگی است که نسل‌هایی را برای صنعت فیلم پرورش می‌دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا اثری جدی از ایران باستان به جا بماند. دوره ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.

جبلی در پایان به تماشای قسمت هایی از این سریال نشست و با طاهری، میر باقری و احمدجو درباره داستان و قسمت های مختلف این سریال گفت و گو کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا