اخبار روز

میانگین طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک)

طول عمر انسان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در سراسر جهان از 47 سال در سال 1950 به 72 سال در سال 2022 افزایش یافته است، یعنی افزایش 25 ساله.

اگرچه پستانداران تنها بخش کوچکی از موجودات روی زمین را تشکیل می دهند، اما نقش اکولوژیکی مهمی در سراسر جهان دارند. آنها برای حفظ سلامت اکوسیستم با کمک به گرده افشانی، پراکندگی بذر و تغذیه شکارچیان طبیعت حیاتی هستند. اینفوگرافیک زیر میانگین امید به زندگی پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل نشان می دهد.

امید به زندگی مردم در حال افزایش است

به گفته روزیاتو، پستانداران به موجوداتی خونگرم با مو یا خز گفته می شود که از شیر غدد پستانی خود برای نوزادان خود استفاده می کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسوها معمولاً یک تا دو سال زندگی می کنند، همتایان بزرگتر آنها مانند فیل ها می توانند چندین دهه زندگی کنند و پس از آن نهنگ ها می توانند 200 سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

میانگین طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک)

طول عمر انسان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در سراسر جهان از 47 سال در سال 1950 به 72 سال در سال 2022 افزایش یافته است، یعنی افزایش 25 ساله. یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش طول عمر انسان، تغذیه، دارو و دسترسی به منابع حیاتی است.

با این حال، با افزایش طول عمر انسان، ممکن است اثرات منفی بر جمعیت پستانداران وحشی داشته باشد. در طول 100000 سال گذشته، رشد جمعیت انسان باعث کاهش 85 درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه دام ها 62 درصد، انسان ها 34 درصد و پستانداران وحشی تنها 4 درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می دهند.

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران خشکی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در 10000 سال گذشته نزدیک به 9 برابر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا