اخبار روز

مک بو‌ک‌های ارزانتر، وارد بازار میشوند!

به گزارش جدید از تایوان، به نظر می‌رسد که اپل در حال توسعه مک‌بوک‌هایی با قیمت مناسب است تا با کروم‌بوک‌ها در حوزه آموزش رقابت کند.

این مک‌بوک‌ها در حال حاضر در دست توسعه قرار دارند و احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهند شد.

این سری جدید از مک‌بوک‌ها از مدل‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو متفاوت خواهد بود. این مک‌بوک‌ها همچنان بدنه‌ای فلزی داشته باشند، اما با استفاده از مواد متفاوتی تولید خواهند شد و قطعات مکانیکی آن‌ها ارزان‌تر خواهد بود.

ورود اپل به بازار کروم بوک

این مک بوک ها احتمالا در نیمه دوم سال آینده وارد بازار خواهند شد. ظاهرا در حال حاضر زنجیره تامین اپل مانند Quanta Computer و Foxconn چندان فعال نیست و به همین دلیل امکان معرفی مک بوک های ارزان قیمت در نیمه اول سال 2024 کم است.

مک بو‌ک‌های ارزانتر، وارد بازار میشوند!

در سال 2019، بیش از 13.9 میلیون دستگاه کروم بوک در سراسر جهان فروخته شد که در سال های 2020 و 2021 به ترتیب به 30.4 و 33.5 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. دلیل این افزایش فروش مربوط به اپیدمی کرونا است. با شیوع کرونا بیشتر جمعیت جهان در خانه ماندند و در نتیجه مردم برای انجام کارهای خود به اینترنت و دستگاه های دیجیتال نیاز داشتند.

پس از پایان قرنطینه ناشی از کووید-۱۹، فروش کروم‌بوک‌ها کاهش یافت؛ اما به هر حال همچنان از سطحی که قبل از شیوع کرونا بود، بالاتر هستند. در سال‌های اخیر، بسیاری از مؤسسات آموزشی به کروم‌بوک‌ها روی آورده‌اند، در حالی که آیپدها در این حوزه عملکرد خوبی از خود نشان ندادند. به همین دلیل، عرضه مک‌بوک‌های ارزان‌قیمت می‌تواند این عقب‌افتادگی را جبران کند.

باید توجه داشت که برای اولین بار، شایعه‌هایی درباره سری جدیدی از مک‌بوک‌ها با قیمت پایین‌تر از مدل‌های کنونی منتشر شده‌اند. با این حال، بهتر است منتظر گزارش‌هایی از منابع دیگر نیز باشیم تا به اعتبار این شایعات پی ببریم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا