اخبار روز

مژده پرداخت یارانه خرداد 1402/ چه کسانی مشمول افزایش مبلغ یارانه می‌شوند؟

به گزارش پی ام آپ، بر اساس ابلاغیه سازمان هدفمندسازی کمک های مالی، مبلغ کمک بلاعوض خردادماه 20 درصد افزایش یافته است. اما این افزایش شامل همه یارانه ها نمی شود، فعلا یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی افزایش می یابد.

یارانه کمک معیشتی مرحله 148 طبق تسویه حساب اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 30 خردادماه وارد شده و از ساعت 24 همان روز قابل برداشت است. به این ترتیب تنها دو روز به یارانه نقدی خرداد 1402 باقی مانده است.

واریز یارانه خرداد رد شد

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها علیرغم انتشار خبر پرداخت یارانه نقدی خرداد در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی، پرداخت یارانه خرداد را تکذیب کرد و گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها هیچ اطلاعی در این باره منتشر نکرده است.

ساعاتی پیش برخی رسانه ها خبری مبنی بر کمک هزینه نقدی خرداد ماه منتشر کردند. طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها این موضوع را تکذیب کرد. و افزود: امروز یارانه ای به حساب مردم واریز نشده است. زیرا مهلتی برای پرداخت یارانه وجود ندارد و خبری که از پرداخت یارانه خبر داده است به هیچ وجه مورد تایید سازمان هدفمندسازی یارانه ها نخواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها همچنین از زمان واریز یارانه نقدی در خرداد ماه خبر داد: روال واریز یارانه همیشه ساعت 12 شب و بیستم هر ماه بوده است. در این زمینه تمام تلاش خود را می کنیم تا کمک هزینه نقدی به موقع پرداخت شود.

حسینی ادامه داد: سازمان هدف‌گذاری کمک‌های بلاعوض هیچ اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نکرده است.

طبق اعلام رسمی، یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در حال افزایش است. بنابراین اگر شما هم جزو این خانوارها هستید باید انتظار یارانه 480 هزار تومانی را در این ماه داشته باشید. سرپرستان خانوار دهک اول تا سوم نیز به ازای هر نفر 400 هزار تومان دریافت می کنند و اگر دهک چهارم تا نهم هستید، مبلغ کمک نقدی خرداد 1402 شما برای هر نفر 300 هزار تومان است.

همچنین به گفته مسئولان، خانوارهای دهک اول تا سوم در مرحله بعدی این طرح مشمول افزایش معیشت خواهند شد. 24 میلیون نفر در سه دهک اول درآمدی قرار دارند. مشمولان کمیته امداد و بهزیستی بین 7 تا 8.5 میلیون نفر هستند که تقریبا یک دهم آنها مشمول طرح افزایش میزان یارانه در مرحله اول شدند. البته شرط اصلی افزایش 20 درصدی کمک هزینه معیشتی این است که 70 درصد از مبلغ یارانه را صرف خرید حدود 11 محصول اساسی از طریق کاتالوگ الکترونیکی کنید.

شرط افزایش یارانه استفاده از محصولات الکترونیکی است

اگر جزو خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستید، شرط افزایش یارانه ۱۴۰۲، استفاده از کالای الکترونیکی است. پس باید به سایت https://shoma.sfara.ir/ مراجعه کرده و اپلیکیشن خود را نصب کرده و اطلاعات درخواستی مربوط به سرپرست خانوار را تکمیل نمایید. همزمان با اجرای طرح های تشویقی، رقم یارانه شما از طریق جمع آوری کالاهای مازاد افزایش می یابد.

آیا حذف یارانه نقدی پیشنهاد می شود؟ / جزئیات جدید طرح فاکتور الکترونیکی

متقاضیان شرکت کننده در طرح افزایش کمک هزینه نقدی 1402 از طریق کالا برگ می توانند با مبلغ کمک هزینه خود یک ماه زودتر خرید کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند محصولات اساسی را در ماه خرداد با مبلغ کامل یارانه تیرماه (به شرط استفاده از فاکتور الکترونیکی) خریداری کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا