اخبار روز

موتور هواپیما در موتور سیکلت کاوازاکی!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، در سال 1949 مهندسان کاوازاکی برای ساخت موتور اولین موتورسیکلت این برند به نام B8 که از فناوری خنک کننده هوا استفاده می کرد، اقدام کردند. با این حال، قبل از اینکه بتوان این نوع موتور را با وسیله نقلیه زمینی دو چرخ تطبیق داد، باید تنظیماتی انجام شود. برای هواپیماهایی که می توانند صدها مایل در ساعت پرواز کنند، مهندسان می توانند باله های خنک کننده بیشتری به موتور اضافه کنند تا خنک کننده را بهبود بخشند. در سرعت های بالا، نیروی هوا به اندازه ای بزرگ است که هوا را وارد باله های باریک کند و موتور را خنک کند.

با این حال، موتور سیکلت کاوازاکی نتوانست چنین سرعتی را حفظ کند. در عوض، چنین وسیله نقلیه ای نیاز داشت که لوورها حداقل یک چهارم اینچ از هم فاصله داشته باشند تا گرما را جذب کنند و جریان هوا را به طور موثر هدایت کنند. علاوه بر این، از آنجایی که موتورسیکلت ها (برخلاف هواپیماها) ممکن است فقط برای مدت زمان کوتاهی از دریچه گاز استفاده کنند، لازم است مقدار کمی فلز در موتور قرار داده شود تا گرمای بیشتری جذب شود.

یکی دیگر از درس های هوانوردی که به مهندسان در توسعه کاوازاکی B8 کمک کرد، رابطه بین وزن، قدرت و عملکرد بود. مهندسان هواپیما باید به اصل طراحی هواپیما پایبند باشند که هواپیما باید به اندازه کافی سبک باشد تا در هوا پایدار بماند، اما آنقدر قوی باشد که در صورت سقوط واقعاً شانس زنده ماندن داشته باشد. وقتی هواپیما را از مواد بادوام‌تر می‌سازید، بدنه هواپیما قوی‌تر می‌شود و همچنین وزن بیشتری نیز دارد. البته ساخت هواپیما با اجزای فوق سبک که نتواند سختی های پرواز را تحمل کند به همان اندازه مشکل ساز است.

کاوازاکی B8 که اولین بار در سال 1962 تولید شد، دارای وزن خشک 116 کیلوگرم است. موتور سبک وزن 125 سی سی دو زمانه به اندازه کافی قدرتمند بود که در رویداد موتور کراس Aonugahara در ژاپن در سال 1963 در بین شش نفر برتر قرار گرفت. این یک تغییر خوشحال کننده برای عاشقان اتومبیل امروزی است که مهندسان توانسته اند این تعادل را پیدا کنند و B8 را به واقعیت تبدیل کنند. در غیر این صورت، سریع ترین موتورسیکلت هایی که کاوازاکی تا به حال ساخته است وجود نداشتند.

منبع: کج کردن

22272227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا