اخبار روز سینما

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

مهراب قاسم خانی فیلمنامه نویس معروف اعلام کرد که در پرونده شکایت حمید رسایی از خود مجددا تبرئه شده و این پرونده مختومه شده است. قاسم خانی این خبر را همراه با کنایه در استوری اینستاگرامش منتشر کرد.

مهراب قاسم خانی سخنرانی کرد

ماجرای شکایت حمید رسایی از مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی معروف به واکنش های کنایه آمیز مجازی به موضوعات روز، یکی از چهره های معروفی بود که در شبکه های اجتماعی در ماه های اخیر به ناآرامی های اخیر کشور واکنش نشان داد.

این واکنش ها پیامدهایی برای مهراب قاسم خانی به همراه داشت که از آن جمله می توان به ممنوعیت استفاده از پروازهای داخلی، مسدود شدن حساب بانکی وی و همچنین تقبیح حمید رسایی، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس اشاره کرد که برخی از اظهارنظرهای وی در جریان اغتشاشات فراوان بود. از واکنش

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

ماجرای شکایت حمید رسایی از مهراب قاسم خانی نیز با واکنش این فیلمنامه نویس مشهور به یکی از این اظهارنظرها آغاز شد.

حمید رسایی در پی انتشار ویدئویی از حضور یک زن نیمه برهنه در یکی از راهپیمایی‌های مخالفان در خارج از کشور در هلند در اکتبر 1401، در توییتر خود نوشت:

به نظر شما گروه اقلیت که در برخی خیابان ها دستمال می بندند به دنبال چه هستند؟ بسیاری از آنها حتی نمی دانند اما آن سوی آب در یکی از تجمعات واقعیت این جریان را به نمایش گذاشته است. یکی برهنه است و سخنرانی می کند. نکته اینجاست که چرا نمی گذارند ما برهنه در ایران قدم بزنیم. این همه چیزی است که از آزادی می خواهند، هر شب با یکی بخوابند و مثل حیوانات چرا کنند… فقیرتر از این گروه کسانی هستند که مثل سربازان بی جیره و بی وظیفه در فضای مجازی استوری و لایک می گذارند و لایک می کنند. ضریب به این آینده سیاه در حالی که نمی توانند به این آینده باور داشته باشند.

این اظهارات جنجال به پا کرد و بسیاری آن را توهین به قربانیان دانستند. مهراب قاسم خانی نیز در استوری اینستاگرامی به سخنان رسایی واکنش شدیدی نشان داد و خواستار برخورد با وی شد.

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

حمید رسایی پس از ایجاد انتقاد، متن دیگری را منتشر کرد و در آن تاکید کرد که سخنانش عجولانه قضاوت شده و منظورش معترضان ملی نبوده، بلکه برخی از معترضان خارجی است.

اما مهراب قاسم خانی در اواخر بهمن ماه 1401 با انتشار تصویری از اخطاریه دادگاه در اینستاگرام خود از شکایت حمید رسایی از وی خبر داد.

قاسم خانی در این پست نوشت:

هیچ وقت فکر نمی کردم روزی باید مونولوگ دفاعی بنویسم و ​​خودم آن را اجرا کنم. من فقط سعی می کنم خودم را کنترل کنم و در متن جوک ننویسم…

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

حمید رسایی چند روز بعد در اوایل اسفند 1401 ویدئوهایی را در توییتر خود منتشر کرد و توضیحاتی درباره جلسه دادگاه شکایت خود از مهراب قاسم خانی ارائه کرد.

رسایی در این ویدئوها مدعی شد در حالی که مهراب قاسم خانی با دو وکیل در دادگاه حاضر شده بود، به دلیل اینکه نتوانسته حتی یک وکیل بگیرد، به تنهایی در این جلسه حاضر شده است.

رسایی همچنین گفت که در دادگاه خاطرنشان کرد که علیرغم اظهارنظرهای فراوان مهراب قاسم خانی در مورد موضوعات مختلف در سال های اخیر، مقامات دولتی هرگز از وی شکایت نکرده اند.

این چهره اصولگرا در پایان به فعالان رسانه ای و سیاسی توصیه کرد توهین و تهمت سلبریتی ها را بی چون و چرا نگذارند و حتما از آنان شکایت کنند.

این سخنان حمید رسایی با واکنش مهراب قاسم خانی مواجه شد و او در پستی اینستاگرامی با کنایه همیشگی خود به ویدئوی او پاسخ داد.

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

مهراب قاسم خانی در اوایل اسفند 1401 نتیجه شکایت حمید رسایی از خود را اعلام کرد و در پستی اینستاگرامی از تبرئه شدن اتهام نشر اکاذیب ضمن انتشار تصویر حکم دادگاه خبر داد.

مهراب قاسم خانی از شکایت حمید رسایی تبرئه شد. داستان چی بود؟

مهراب قاسم خانی تنها فردی نبود که در ماه های اخیر با شکایت حمید رسایی مواجه شد.

این نماینده سابق مجلس همچنین از زینب موسوی طنز نویس معروف به دلیل انتشار ویدئویی طنز درباره اظهارات جنجالی خود درباره معترضان شکایت کرد.

این ویدئوی طنز در بسیاری از صفحات و کانال های مجازی از جمله کانال مهدی نصیری مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان بازنشر شد. مهدی نصیری در اسفند 1401 اعلام کرد که در پی شکایت حمید رسایی از وی به دلیل بازنشر این ویدئو، برای حضور در دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شده است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا