اخبار روز

ملاک جدید لغو یارانه نقدی در سال 1403 ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، قبل از این تصمیم، بدون توجه به رتبه و جایگاه خود در دهک درآمدی، یارانه نقدی را دقیقا در 21 ماه دریافت می کردند و مجاز بودند آن را به دلخواه خود در قالب کوپن یا کوپن هزینه کنند. به روش مردمی در پیشخوان بانک دریافت شد

اکنگر نوشت: «در پایان سال گذشته، دولت روال معمول را به هم زد و برای ایجاد انگیزه مضاعف، اعلام کرد که کمک‌های نقدی یک تا سه دهم زودتر پرداخت می‌شود تا فرصت بیشتری برای بررسی و پرداخت به آنها داده شود. تصمیمات.

یارانه نقدی سه ماه است که به همین شکل پرداخت می شود، اما یک گروه وقتی متوجه شدند روز بیست و یکم ماه فرا رسیده و خبری از یارانه نقدی نیست، ترسیدند. برای رهایی از نگرانی های احتمالی مربوط به موضوع یارانه نقدی این مقاله را مطالعه کنید فروردین تاخیر در پرداخت یارانه نقدی فروردین و دلایل عدم پرداخت یارانه نقدی فروردین توصیه می کنیم

تغییر در زمان پرداخت یارانه نقدی در بهمن سال گذشته اتفاق افتاد. طبقه‌بندی، طبقه‌بندی یا آنچه خود دولت‌ها به آن «تکمیل بودجه‌ها» می‌گویند نیز تغییر کرده است، اما سازمان هدف به‌عنوان مجری اصلی پرداخت یارانه نقدی اعلام می‌کند که تغییرات جدی و ساختاری صورت نگرفته است.

نظام رفاهی ایران در اوایل سال 1402 شاخص ها و معیارهای طبقه بندی خانوار از جمله سطح درآمد و ثروت را تغییر داد. علاوه بر این، گزینه صدک با اعشار جایگزین شده است تا معیارهای شناسایی دریافت کنندگان کمک های نقدی دقیق تر شود.

یارانه نقدی به ازای هر نفر پرداخت می شود. یارانه بودجه دهک های اول، دوم و سوم که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار می گیرند به ازای هر نفر 400 هزار تومان محاسبه می شود. همچنین یارانه تشویقی در قالب وام خرید برای این گروه در نظر گرفته شده است. در صورت استفاده از این یارانه برای هر نفر خانوار دهک 1 تا 3 620 هزار تومان است.

یارانه خانوارهای دهک چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 300 هزار تومان است و از آنجایی که آنها مجاز به استفاده از یارانه تشویقی هستند، می توانند در نهایت میزان یارانه دریافتی خود را به 520 هزار تومان افزایش دهند. خانوارهای دهک هشتم و نهم حتی در صورت استفاده از کوپن مشمول دریافت یارانه تشویقی نخواهند بود و همچنان به ازای هر نفر 300 هزار تومان یارانه نقدی به آنها تعلق می گیرد.

افزایش 45 درصدی یارانه ها در قالب طرح یارانه تشویقی باید در دوره 17 انجام شود. بهمن پارسال تا 17 اردیبهشت ماه امسال به عنوان یک گزینه موقت انجام می شود اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که آیا پرداخت یارانه محرک پس از این تاریخ تمدید می شود یا خیر. تمام اخبار و تیترهایی که درباره ادامه یارانه های محرک می بینید یا می خوانید، گمانه زنی بیش نیست.

گردش مالی برخی از یارانه بگیران بستگی به دستمزد شرکت دارد که باید در حساب شرکت منعکس شود تا افراد از لیست یارانه بگیران حذف نشوند.

در سال گذشته دو بار سرمایه دهک های مختلف ارزیابی و سطح درآمد خانوارها پایش شد. با افزایش سرمایه برخی خانوارها از لیست دریافت کنندگان بودجه حذف می شوند.

بخشی از گردش مالی برخی افراد مربوط به حقوق و دستمزد شرکت آنهاست و معمولا ماهانه مبلغی از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می شود. این امر باعث افزایش سرمایه و گردش حساب های شخصی افراد و حذف آنها از لیست یارانه های عشر می شود; بنابراین لازم است این تراکنش مالی با حساب شرکت و حق برداشت وام گیرنده انجام شود.

امسال قبل از شهریور سطح درآمد و میزان سرمایه خانوارها بررسی و ارزیابی می شود و برخی از خانوارها به دلیل افزایش ارزش اموال از فهرست یارانه بگیران حذف می شوند که ممکن است برخی از آنها عشریه خود را پس داده باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع‌رسانی بهزیستی ایران با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی قطعی‌سازی بودجه، گفت: با توجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی قطعی‌سازی در دی تکمیل در ماه گذشته انجام شد و مرحله بعدی در اوایل شهریور انجام خواهد شد.

علیرضا محمدی توضیح داد: بر اساس قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی موظف است سالی دو بار (هر 6 ماه یکبار) اطلاعات ثبت شده، دقیق و معتبری که از دستگاه های مختلف سرشماری و گسترش خانوار دریافت می کند، به روز کند. . یواشش کن

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی به اعداد اعشاری در دی این کار در سال گذشته انجام شد، مرحله بعدی در اوایل شهریور انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه بگیران فعلی بر اساس آخرین به روز رسانی عشر یارانه خود را دریافت خواهند کرد، افزود: افرادی که نسبت به عشریه اعتراض کرده اند و در سامانه ثبت نام به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران مورد بررسی قرار خواهند گرفت. زمان اجرای تغییرات در ماه سپتامبر است. به عبارت دیگر دهک بودجه تا دوره به روز رسانی بعدی قابل تغییر نیست و بر اساس داده های ثبتی اقتصادی و اجتماعی مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، 8 درصد از افرادی که رده بندی آنها تغییر کرده اعتراض ثبت کرده اند، در حال بررسی اعتراض و وضعیت آمار ثبت نام اقتصادی و اجتماعی هستیم و اگر اعتراض تایید می شود، در شهریور ماه اعمال می شود.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به طبقه بندی صدک خانوارها اشاره کرد و اظهار داشت: در نظام حمایتی وزارت امور اجتماعی، کارنامه اقتصادی خانواده در هر یک از شاخص ها به صورت صدک طبقه بندی می شود، یعنی بر اساس مدل خودرو یا سطح تراکنش های بانکی و درآمد که صدک وضعیت کارایی اقتصادی خانوار را نشان می دهد و در نهایت این صدک ها میانگین صدک کل خانوار را نشان می دهد.

یارانه های نقدی بر اساس قانون بودجه و با کمک داده های آماری و اقتصادی پرداخت می شود. در نهایت، آزمون اندازه معیار کاهش بودجه است که حداقل دو بار در سال انجام می شود.

از نظر آماری دهک یک مفهوم نسبی و جمعیتی است و هر دهک یک دهم کل جمعیت کشور محاسبه می شود. اندازه جمعیت دهک های درآمدی فردی ثابت است و به طور متوسط ​​8.5 میلیون نفر در کشور را شامل می شود. بنابراین در هر مرحله آزمون با خروج افراد از دهک دهم و رفتن به دهک های پایین به همان تعداد از دهک های پایین به دهک دهم اضافه می شود.

اعشاری به بهمن 1402 معتبر بود و از این پس جایگزین معیار صدک شد، به طوری که طبق گفته شرکت، نتیجه خروجی آزمون دامنه دقیق‌تر بود. آیا باید بگوییم هر صدم را باید یک صدم کل جمعیت کشور گرفت؟

پرس و جو در مورد عشر درآمد خانوار

استعلام درآمد عشریه خانوار از طریق سامانه حمایتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir قابل انجام است. پیگیری اعتراض به عدم دریافت یارانه، درخواست کاهش درآمد و ثبت نام یارانه در این وبسایت.

محاسبات اعشاری یا صدک بر اساس آزمون اسکالر دو بار در سال انجام می شود و شش ماه پس از پایان هر دوره هیچ تغییری ایجاد نمی شود. هر خانوار می تواند یک بار بر روی گزینه “درخواست ثبت نام” کلیک کرده و نسبت به عدم دریافت وجه اعتراض کند.

اعتراض به عدم دریافت یارانه یا مطالبه مالیات بر درآمد دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال، خانواده ای ماشین خود را در ابتدای سال فروخت، اما سیستم پشتیبانی تا اولین آپدیت، یعنی ماه، باقی می ماند. شهریور هنوز هم او را صاحب ماشین می داند. مخالفش هم درست است.

آزمون گستردگی نیز متکی بر داده های بانکی است، زیرا شبکه شاپرک قادر است وضعیت اقتصادی خانواده را بر اساس حجم تراکنش های بانکی و دریافت وام یا سود بانکی نشان دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، کد ملی در سامانه آنلاین و جاری سازمان ثبت احوال استعلام می شود. به این معیارها شرایط احتمالی سبد سهام، سفرهای خارج از کشور توسط اعضای خانواده و غیره را اضافه کنید، سپس میانگین را بگیرید و آن را جایگزین فرمول کنید. شما قطعا آن را دریافت می کنید. بعید است کسی بتواند از این فیلتر سختگیرانه و دقیق فرار کند، درست است؟

درصد یارانه چقدر است؟

به گفته مقامات، صدک دقت آزمایش اندازه گیری را افزایش می دهد اما عملکرد اولین آزمایش اندازه گیری در سال 1402 را کاهش می دهد. نبود منجر به حذف دریافت کنندگان کمک نقدی می شود. تنها افرادی که به دهک بالاتر رفته اند و اکنون جزو پنج میلیون نفر ساکن دهک دهم یا پردرآمد هستند از روش جدید یارانه صدکی راضی خواهند بود.

صدک یارانه ها همچنین منجر به جابجایی هفت میلیون نفر بین دهک های مختلف از جمعیت حدود 80 میلیون نفری دریافت کننده یارانه نقدی شده است.

معیارهای متفاوتی برای درصد یارانه اعمال می شود. یکی یکی از آنها ماشین است. شماره و نوع خودرو به نام ولی یا سایر اعضای خانواده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی هر شش ماه یکبار به سامانه اجتماعی ایران مخابره می شود.

ساختار بودجه یکی از سخت ترین و پیچیده ترین معیارهای صدک یارانه محسوب می شود. از آنجایی که شاخص درآمد یک خانوار چهار نفره باید با یک خانوار دو نفره متفاوت باشد، مالکیت خودرو برای یک خانوار چهار نفره مانند مالکیت خودرو برای خانوار دو نفره محاسبه نمی‌شود. خانوار شخص اطلاعات این بخش به صورت خوداظهاری به دست می آید و هیچ کس نمی تواند در آن دخالت کند مگر اینکه چنین باشد. یکی انکار فرزندان یا مرگ و فقدان.

درصد یارانه بر اساس تراکنش های بانکی نیز پیچیده به نظر می رسد. آنها می گویند از حدود 100 میلیون تراکنش به بعد، نسبت خانوارها به ازای هر 50 میلیون تراکنش یک درصد جابه جا می شود. شاید جدی نگیرید، اما همین معیار باعث شد در نیمه دوم سال گذشته تعدادی از خانوارها از دهک های اول، دوم و سوم به دهک های چهارم تا هشتم پرتاب شوند.

500000000

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا