اخبار روز

ملاک اخذ مالیات از خودروهای لوکس چیست؟

رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: برخلاف ادعاهای متداول، برای تعیین لوکس بودن یک خودرو، قیمت آن اهمیت دارد، اما در صورتی که قیمت پایین‌تری داشته باشد، نیز ممکن است به عنوان یک مبنای لوکس بودن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پی ام آپ، محمدهادی سبحانیان با تاکید بر اینکه اراده دولت حمایت از تولید است، اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد دولت در 2 سال گذشته نرخ مالیات بر فعالیت های تولیدی در سال جاری 2 واحد درصد و 5 واحد درصد کاهش یافته است. در سال 1401 اگرچه این اقدام بخش مهمی از درآمد مالیاتی دولت را از بین می برد، اما برای حمایت از تولید، پیگیری های لازم برای کاهش مالیات واحدهای تولیدی جدی انجام می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کاهش فشار بر تولید و حرکت به سمت مالیات بر مصرف است. در حال حاضر بیش از 50 درصد درآمد مالیاتی کشور بر مبنای مالیات بر ارزش افزوده است.

وی در خصوص لایحه مالیات بر درآمد کل گفت: هدف ما از این لایحه این است که بار مالیاتی از تولید به افراد منتقل شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از دلایل تورم کسری بودجه است که از منابع بانکی تامین می شود. البته این اتفاق مربوط به چند سال گذشته نیست، اما این مشکل ده ها سال است که وجود دارد، هرچند مسیر به سمت اصلاح است، اما به نظر من این اصلاح باید 15 سال پیش انجام می شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر به سمت تامین مالی غیر تورمی بودجه برویم قطعا تورم کاهش می یابد، درباره مالیات خودروهای لوکس نیز گفت: درست است که لوکس بودن خودرو را قیمت تعیین می کند اما اگر قیمت پایین تر بود، قیمت پایین اساس لوکس بودن ماشین است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواسته فعالان اقتصادی مبنی بر اراده جدی دولت در مدیریت هزینه های خود را مشروع دانست و گفت: دولت نیز در همین راستا حرکت می کند و می توان گفت رشد اقتصاد کشور مخارج دولت محدود و قابل توجه است خیر، در واقع دولت در حال کاهش هزینه های خود است.

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی، وی گفت: معتقدیم باید از کسانی که می توانند بیشتر پرداخت کنند مالیات بگیریم، اخذ مالیات باید طبق قانون باشد و معتقدیم اگر این قوانین رعایت شود. و فرار مالیاتی، ما می توانیم باید تکالیف خود را انجام دهیم و برای دستیابی به اهداف وصول، مجبور به فشار به مالیات دهندگان نباشیم.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا