اخبار روز

معجزه ژاپن در ماه: مرد ماه «لاغر» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان سالم به در برد.

در یک شاهکار شگفت انگیز، ماه نورد هوشمند ژاپنی از سه شب قمری برای کاوش در ماه یا به اختصار اسلیم جان سالم به در برد. کاوشگرهای فضایی قمری معمولاً فقط یک روز قمری دوام می آورند، یعنی حدود دو هفته در زمین. زیرا شب قمری آنقدر طولانی و سرد است که باتری ها و تجهیزات الکترونیکی فضاپیماها را از بین می برد.

به گزارش مگتو و به نقل از زومیت، تعداد کمی از ماه نوردها برای زنده ماندن در دمای شبانه ماه ساخته شده اند. در این مدت تقریباً 2 هفته ای، دما می تواند تا منفی 133 درجه سانتیگراد کاهش یابد. باریک هم چیده شده نبود بتوانید با خیال راحت در شب مهتابی زنده بمانید. به این دلیل که هیچ گرمایش یا عایق خاصی برای گرم نگه داشتن وسایل الکترونیکی فضاپیما وجود نداشت.

برنامه اولیه ژاپن پایان دادن به ماموریت در محل فرود ماه تا اولین شب بود. در نتیجه، کمتر از دو هفته پس از اسلیم در 19 ژانویه 2023 (29 دی 1402) به ماه رسید، هیچ کس انتظار نداشت که کاوشگر فضایی دوباره بیدار شود. اما در 25 فوریه 2023 (6 ژوئن اسفندخورشید از محل استراحت اسلیم در نزدیکی قطب جنوبی ماه طلوع کرد و پرتوهای خود را به فضاپیما تابید و آن را از خواب بیدار کرد.

در کمال تعجب، تیم ماموریت اسلیم دست به کار شد و به مریخ نورد دستور داد تا شب بعد، زمانی که ماموریت در واقع به پایان برسد، از محیط اطراف خود عکس و اندازه گیری کند. در اواخر ماه مارس، خورشید دوباره طلوع کرد و فضاپیما دوباره پرتاب شد و شروع به ارسال داده ها به زمین کرد.

توضیحات عکس: جدیدترین تصویر از فرود ماه اسلیم از سطح ماه

احیای مجدد اسلیم، به هر اندازه، یک موفقیت خیره کننده بود. این شاهکار زمانی به دست آمد که فضاپیما به صورت وارونه روی یک شیب دراز کشیده بود. با این حال، شگفتی اسلیم هنوز تمام نشده بود. از زمان پرتاب فضاپیما در 23 آوریل (4 آوریل)، اردیبهشت ماه) پس از شب سوم قمری دوباره از مرگ بازگشت.

حساب رسمی اسلیم در شبکه اجتماعی، برای درک ماه، اما همچنین می تواند منجر به توسعه فضاپیماهایی شود که قادر به زنده ماندن در شب قمری هستند.

۵۴۵۴

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا