دانستنی ها

از معجزه روغن شترمرغ برای پوست غافل نشوید! /پوستت را مانند آیینه کن!

پوست صورت ویترین است که نشانگر سلامت بدن شماست. در بازار، انواع محصولات آرایشی و پوستی برای مراقبت از پوست صورت و بدن موجود هستند که می‌توانند به طور موثری چروک‌ها، لک‌ها، جوش‌ها و آکنه‌ها را از بین ببرند. روغن شترمرغ یکی از روغن‌های معروف در زمینه صنعت زیبایی است و می‌تواند عجایبی به پوست بکند.
همه باید در مورد فواید روغن شترمرغ برای پوست بدانند. روغن شترمرغ حاوی ویتامین ها و اسیدهای چرب مفید از جمله امگا 3، 6 و 9 است که از لایه های چربی پوست شترمرغ به دست می آید. این روغن برای درمان پوست و مو و برای اهداف زیبایی استفاده می شود.

فواید روغن شترمرغ برای پوست

فواید روغن شترمرغ برای پوست ما بسیار است. یکی از فواید این ماده از بین بردن یا کاهش آفتاب سوختگی، بریدگی، تاول و خراش های کوچک روی پوست است. همچنین این محصول شترمرغ زخم ها را التیام می بخشد و سایر مشکلات پوستی از جمله لک های ناشی از افزایش سن را کاهش می دهد.

معجزه روغن شترمرغ برای پوست

این روغن اثرات پیری پوست را کاهش می دهد

روغن شترمرغ پوست را ضخیم می کند و اثرات پیری را به میزان قابل توجهی به حداقل می رساند. همانطور که احتمالا می دانید، پوست شما با افزایش سن به دلیل کاهش تولید پروتئین پوستی به نام کلاژن نازک تر می شود و هر چه پوست نازک تر باشد، احتمال آسیب و چین و چروک شدن آن بیشتر می شود.

با استفاده از روغن شترمرغ، پوست شما به میزان قابل توجهی ضخیم می شود که به نوبه خود پوست شما را جوان تر نشان می دهد. این روغن نه تنها برای افراد مسن بسیار موثر است، بلکه برای جوانانی که می خواهند پوستی شاداب و با طراوت داشته باشند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

معجزه روغن شترمرغ برای پوست

خواص روغن شترمرغ برای پوست به عنوان یک مرطوب کننده

مطالعات علمی نشان داده است که ترکیب مولکولی روغن شترمرغ شبیه به ترکیب پوست ما است. به همین دلیل از این روغن برای آبرسانی و حالت دادن به پوست استفاده می شود. در واقع می توانید از آن به عنوان سرم یا به عنوان یک پایه آرایش طبیعی کامل استفاده کنید. همچنین می توانید آن را قبل از خواب به عنوان یکی از محصولات مراقبت از پوست خود روی پوست خود بمالید. این روغن برخلاف سایر روغن های طبیعی به پوست نمی چسبد و به سرعت جذب می شود.

معجزه روغن شترمرغ برای پوست

خواص روغن شترمرغ برای پاکسازی پوست

خواص روغن شترمرغ شامل خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که از سلامت پوست حمایت می کند. می توانید از آن به عنوان یک تونر پاک کننده استفاده کنید زیرا هرگز منافذ شما را مسدود نمی کند و همچنین پوست شما را تمیز نمی کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی روغن برای مبارزه با پسوریازیس و درد مفاصل بسیار مهم است.

فواید روغن شترمرغ برای پوست و عوارض آن

شواهد علمی اثرات مفید روغن شترمرغ را در تسکین تحریکات و ناراحتی های پوستی مانند بریدگی، آفتاب سوختگی، ساییدگی، تاول و غیره نشان می دهد. افرادی که از اگزما و روزاسه رنج می برند می توانند از روغن شترمرغ برای کاهش قرمزی صورت و در نهایت رفع مشکل خود استفاده کنند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید لینولئیک موجود در روغن شترمرغ، که دارای خواص ضد التهابی است، می تواند به طور قابل توجهی آکنه را کاهش دهد و رطوبت پوست را مسدود کند.

در همین حال، اسیدهای چرب امگا 3 می توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا و سکته مغزی و همچنین اثر آرتروز را کاهش دهند. علاوه بر فواید روغن شترمرغ برای پوست، می توان از آن برای تقویت سیستم ایمنی نیز استفاده کرد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا