اخبار روز

مصباحی مقدم: جامعه روحانی به دنبال قدرت نیست / ما از انتخاب رئیس جمهور پشیمان نیستیم / می گویند: «با فعالیت سیاسی چه کنیم؟» این اشتباه بزرگ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر دیروز در دومین همایش استانی شورای وحدت با گرامیداشت مقام شامخ شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: محل شهید سلیمانی امروز در منطقه خالی است و البته آثار و برکات این بزرگوار جاری است. دارد.

وی با بیان اینکه بدون اقدامات حاج قاسم در نقاط مختلف منطقه امروز رزمندگان و جبهه مقاومت یکسانی نداشتیم، خود را فدای راه قدس کرد و گفت: واقعاً. بدون اقدامات شهید سلیمانی، مردم مظلوم غزه هنوز قدرتی نداشتند، اما امروز مظلوم هستند.» مظلوم مقتدر است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس در حال کشتار مردم است و این کشتار نشان می دهد که این رژیم خونخوار قادر به مقابله با مبارزان نیست و به همین دلیل به مردم حمله کرده است، افزود: حمله و حمله به مردم. منازل مسکونی و تخریب بیمارستان ها نشانه عجز، ذلت، ذلت و سبعیت رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه کشور در آستانه برگزاری انتخابات است، افزود: خوشبختانه به تعبیر امام (ره) قبل و بعد از انقلاب، ملت متوجه شده اند که اسلام دینی جامع است و فقط مردم را به دعوت دعوت نمی کند. عبادت خداست، اما اسلام دینی مذهبی و سیاسی است. ، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه بعد سیاسی اسلام در انقلاب اسلامی به وجود آمد، گفت: اسلام فضا را برای توسعه علم و دانش در کشور باز کرد و امروز می بینیم که غربی های جهان اسلام آثاری را ترجمه کردند. متفکران اسلامی و آنها را در غرب منتشر کردند و در واقع پیشرفت غرب نیز مرهون اسلام است.

وی با بیان اینکه امام (ره) سایه تاریک جدایی دین از سیاست را از بین برد و نشان داد که اگر روحانی روحانی جامعه اسلامی است باید در عرصه سیاست نیز نقش آفرینی کند. شما مسئول هستید و این مسئولیت در ابعاد مختلف نیز صدق می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه ممکن است عده ای بگویند ما با فعالیت سیاسی چه می کنیم که اشتباه بزرگی است، گفت: انقلاب اسلامی برنامه ای تعریف کرده است که بر اساس آن ملت برنامه خود را دارد. سرنوشت و حتی رهبری کشور میانجی را مجلس خبرگان رهبری منتخب مردم تعیین می کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی نیز با رای مردم تشکیل می شود و بهترین کار برای نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات منظم است، افزود: اگر اقتدار ملت و حضور مردم نبود. مردم، آیا…” نظام دوام نمی آورد و حضور مردم در صحنه به بقای نظام کمک می کرد.” دست خدا با کلیسا است و خداوند می فرماید: اگر صبور باشید و سازماندهی شده، شما کافران را شکست خواهید داد.

مصباحی مقدم در خصوص جایگاه سیاسی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جامعه روحانیت یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همت شهیدان آیت الله مطهری، بهشتی، بهنار و مرحوم مهدویکانی تأسیس شد و خود را به عنوان بازوی امام (ره) و پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز با مقام معظم رهبری پیمان بست و این پیمان در رأس این پیمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: اساسنامه جامعه روحانیت مبارز در سال 1396 نهایی و اجرایی شد و دو سه سال است که فعالیت جامعه روحانیت مبارز در کشور انجام می شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه بزرگترین تشکل سیاسی کشور، جامعه روحانیت مبارز است، گفت: جامعه روحانیت مبارز حزب نیست؛ جامعه روحانیت مبارز حزبی نیست. ما به دنبال قدرت نیستیم یا حکومت را به دست نمی گیریم. ما در جامعه روحانیت مبارز می خواهیم اسلام را حفظ کنیم و ارزش های اسلامی را حفظ کنیم. نقش جامعه روحانیت مبارز رهبری است و سعی می کنیم مردم را برای حفظ انقلاب اسلامی آگاه کنیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که تشکل های سیاسی را که گاه دچار تفرقه می شوند گرد هم بیاوریم و در مواقع لزوم اختلافات را حل کنیم و انتظارات نظام از مردم را در مسائل مهم سیاستی تبیین کنیم. ما از ریاست آقای رئیسی پشیمان نیستیم و ایشان ما را یک قدم به جلو بردند.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعفی وجود دارد و ما آنها را کتمان نمی کنیم که بحث برانگیز است، اما در مجموع دولت ایشان موفق بوده است، افزود: «نظارت، قضاوت و هدایت» وظیفه جامعه روحانیت مبارز است اگر احزاب بخواهند.

وی با بیان اینکه نماینده منتخب مردم در شورای اسلامی باید تمام وقت خود را به مجلس اختصاص دهد، ادامه داد: قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه اصلی نماینده شورای اسلامی است.

2727

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا