اخبار خودرو

مشتریان خودروهای وارداتی تعیین تکلیف کنند ؛ اولویت های سال 1401 بی ارزش خواهد شد!

مشتریان خودروهای وارداتی تعیین تکلیف کنند ؛ اولویت های سال 1401 بی ارزش خواهد شد!

جزئیات مازاد عرضه آتی در نشست خبری آنلاین مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام شد.

مهدی ضیغمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در دوره گذشته سامانه واردات (بنزین)، هشت هزار دستگاه خودرو با برندهای ژاپنی، کره ای و اروپایی به متقاضیان سامانه واردات اختصاص یافت. اما کمتر از سه هزار مشتری این خودروها را انتخاب کردند و استقبال بسیار کم بود.»

وی در ادامه به ارائه آماری از واردات خودرو پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از 22 هزار خودرو خارجی به کشور وارد شده است که از این تعداد بیش از 13 هزار خودرو اعزام و اکثر آنها با ثبت ملی به متقاضیان سامانه تحویل داده شده است. لازم به ذکر است که تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی راهی ایران شده و بخشی دیگر از گمرکات عقب مانده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: در روزهای آینده دور جدید عرضه خودروهای وارداتی به سامانه انجام خواهد شد. این دوره نیز برای دارندگان اولویت قبلی محفوظ است. اما از آنجایی که حجم عرضه بیش از اولویت های باقیمانده در سیستم واردات است، به زودی بخش قابل توجهی از خودروهای ژاپنی، اروپایی و …. به صورت مازاد عرضه به فروش خواهند رسید. لذا لازم به ذکر است که بر اساس سیاست های اتخاذ شده، در صورت عدم انتخاب خودرو در سامانه واردات (بنزین)، عملاً از پایان تیر 1403 این اولویت ها ارزش عملی ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در فروش‌های آتی تصمیم نهایی توسط افرادی باشد که هنوز خودرویی را در سیستم انتخاب نکرده‌اند.»

مشتریان تخصیص را تعیین می کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه درباره عرضه خودروهای وارداتی گفت: به دنبال این هستیم که متقاضیان خودروهای وارداتی از تابستان 1403 به راحتی به این دسته کالایی دسترسی داشته باشند. لذا با در نظر گرفتن حجم عرضه و عدم واگذاری برخی از صاحبان اولویت (از اسفند 1401)، به عنوان یک قاعده کلی، اولویت های قبلی ارزش تخصیصی در عرضه بعدی ندارند.

تکلیف خودروهای جانبازان چه می شود؟

مهدی ضیغمی در خصوص واردات خودروی جانبازان اظهار داشت: روند اجرای تخصیص ارز برای خودروهای جانبازان در حال انجام است و به زودی نتایج مثبت آن اعلام می شود و همچنین دستورالعمل هایی در زمینه تخصیص ارز به سایر کشورها وجود دارد. خودروهای وارداتی (برقی، بنزینی یا هیبریدی) در این زمینه شاهد همکاری خوبی هستیم با صفر کیلومتر افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون روزانه تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی به دست خریداران پایه می رسد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا