اخبار روز سینما

مرگ دلخراش بیش از ۳۰۰ کودک پناهجو در دریای مدیترانه!/ جزئیات این خبر مهم

طبق گفته منابع معتبر جهانی، بیش از ۳۰۰ کودک پناهجو در دریای مدیترانه جان باختند.

 

نزدیک به 300 کودک در مسیر انتقال پناهجویان در دریای مدیترانه جان باختند.

به گزارش سازمان ملل، در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ کودک هنگام انتقال پناهجویان به اروپا در دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند.

یونیسف بیان می‌کند که تعداد دقیق قربانیان این حوادث احتمالاً بسیار بیشتر از این است، زیرا بسیاری از قایق‌هایی که غرق شده‌اند در دریا مدیترانه هیچ اثری از بازماندگان ندارند و این حوادث معمولاً ثبت نمی‌شوند.

آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف، اعلام کرد که این رقم دو برابر میزان ثبت شده در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ است. این سازمان همچنین خواستار گسترش مسیرهای امن، قانونی و قابل دسترس برای پناهجویان کودک با حمایت اروپا شده است.

با این حال، ورنا کناوس به رهبری جهانی یونیسف در زمینه مهاجرت و آوارگی اشاره کرد و گفت: «کودکان بیشتری در نیمه اول سال جاری هنگام عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته جان خود را از دست دادند. گذشته دو برابر شده است». در شش ماهه اول سال جاری، تخمین می زنیم که 11600 کودک از این گذرگاه عبور کرده اند که تقریبا دوبرابر این تعداد در مدت مشابه در سال 2022 است.

یونیسف گفت که در سه ماه اول سال 2023، حدود 3300 کودک، 71 درصد از کل کودکانی که از طریق مسیر مدیترانه مرکزی به اروپا می‌رسند، به‌عنوان بدون همراه یا جدا شده ثبت شده‌اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر بیشتر است.

کناوس گفت: «این کودکان باید بدانند که تنها نیستند. رهبران جهان باید فوراً برای نشان دادن ارزش غیرقابل انکار زندگی کودکان اقدام کنند و برای یافتن راه‌حل‌های مؤثر از تسلیت فراتر بروند.»

ماه گذشته، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که تعداد کودکان آواره در سراسر جهان در پایان سال گذشته، شش ماه پیش، به 43.3 میلیون نفر رسید.

درباره افزایش تعداد کودکانی که به زور مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف اظهار نگرانی کرده است. او افزود: “این وضعیت نگران کننده بیش از ده سال است که ادامه دارد و توان و ظرفیت جهانی ما برای مدیریت آن همچنان تحت فشار جدی است. افزایش تعداد کودکان آواره به دلیل افزایش مداوم درگیری‌ها، بحران‌ها و بلایای آب و هوایی در سراسر جهان اتفاق افتاده است.”

گزارش سالانه یونیسف اشاره می کند که اکثر کودکان آواره تمام دوران کودکی خود را آواره گذرانده اند و تعداد کودکانی که به اجبار از خانه های خود آواره شده اند در دهه گذشته دو برابر شده است.

به گزارش منابع مطمئن، در جنگ در اوکراین، حدود ۲ میلیون کودک به اجبار آواره شده‌اند. همچنین در داخل کشور حدود ۱ میلیون کودک نیز به دلیل درگیری‌ها و خشونت‌ها آواره شده‌اند.

به گزارشی دیگر، از کل تعداد ۴۳.۳ میلیون کودکی که تا پایان سال ۲۰۲۲ به اجبار آواره شده‌اند، حدود ۶۰ درصد یا ۲۵.۸ میلیون نفر در داخل کشورهای خود به دلیل درگیری و خشونت‌ها آواره شده‌اند.

به علاوه، تعداد کودکان پناهجو به رکورد جدیدی به اندازه ۱۷.۵ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. این شمار شامل کودکان آواره جدید در سال ۲۰۲۳ است، به جز آوارگان در جریان درگیری در سودان.

در این گزارش ذکر شده است که تاکنون حدود ۹۴۰ هزار کودک به دلیل درگیری در سودان، به طور اجباری آواره شده‌اند و همچنین، رویدادهای شدید آب و هوایی در سراسر جهان، میلیون‌ها کودک را به طور غیرطبیعی از خانه و فرازمینی‌هایشان دور کرده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا