اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

اکنون با هوش مصنوعی هر کسی میتواند یک برنامه نویس شود!

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا در رویداد Computex 2023 اعلام کرد که امروز، به لطف ابزارهای هوش مصنوعی، هر کسی می‌تواند یک برنامه‌نویس باشد. این به شکاف دیجیتال پایان می دهد و به مردم در سراسر جهان اجازه می دهد تا از مدل های هوش مصنوعی بخواهند برنامه های خود را با استفاده از زبان طبیعی بنویسند.

جن سون هوانگ در کنفرانس کامپیوتکس تایپه اعلام کرد: «موانع برنامه‌نویسی فوق‌العاده کم است. اکنون هر کسی می تواند برنامه نویس شود. “فقط درخواست خود را به رایانه بگویید.” او معتقد است سهولت استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی باعث شده است که سرعت توسعه این فناوری تا این حد بالا باشد. این موضوع تقریباً هر صنعتی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

با هوش مصنوعی هیچ سوالی بی پاسخ نمی ماند

مدیرعامل انویدیا همچنین در مورد انقلاب هوش مصنوعی در زمینه محاسبات صحبت کرد. او می‌گوید: «در هر عصر محاسبات، می‌توان کارهای مختلفی انجام داد که قبلاً امکان‌پذیر نبود، و هوش مصنوعی مطمئناً این کار را انجام می‌دهد. هوانگ معتقد است که در این دوره جدید، هیچ سوالی بی پاسخ نخواهد ماند.

تراشه های انویدیا به بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله مایکروسافت کمک کرده اند تا چت ربات های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار دهند. این شرکت در مراسم خود بخشی از قابلیت های هوش مصنوعی را نیز به نمایش گذاشت. مثلاً روی صحنه نشان داده شد که چگونه می توان با چند کلمه از هوش مصنوعی خواست شعری در ستایش انویدیا بخواند.

ارزش بازار این تراشه ساز بزرگ امسال به لطف جذب ابزارهای هوش مصنوعی نزدیک به 1 تریلیون دلار رسیده است. پردازنده های گرافیکی انویدیا جزو بهترین محصولات برای آموزش مدل های هوش مصنوعی هستند و می توانند با هزینه ای بسیار کمتر از پردازنده های معمولی به شرکت ها در این زمینه کمک کنند.

در Computex 2023، انویدیا همچنین از ابرکامپیوتر جدیدی رونمایی کرد که می تواند نسل جدیدی از مدل های هوش مصنوعی را با قدرت فوق العاده خود ایجاد کند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا