سبک زندگی

محله‌ای خاص در مشهد که زیر هجوم باران نابود شد






۱۴۲۳۶۹۲


۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ۱۰:۰۰


بازتاب آنلاین: عصر روزی که آسمان سیاه شد و باران سیل‌آسا، برخی هموطنان را به نابودی کشاند- بارانی می‌گویند که در قرن اخیر مشهد در منطقه خراسان بی‌سابقه اگر نه ولی ولی کم‌سابقه بوده است ـ تعداد زیادی نگذشت سیل و گل و لای برخی از محلات محلات اطراف را درنوردید و پزشک 7 تن از هموطنانمان هم جان و دی دیگر مفقود شدند. در این میان محله «سیدی» مشهد آسیب جدی دیده است. محله‌ای ضعیف‌نشین حالا به کلی زیر و رو شده. با ما همراه باشید.

محله سیدی کجاست؟

————- نطقه هفت شهرداری مشهد در ضلع شمالی بزرگراه شهید و محصور بین خیابان کوشش جنوبی و 35 متری اول سیدی و خیابان خلج می‌رسید.

محله های خاص در مشهد که زیر هجوم باران نابود شد

دیوار کوتاه منطقه«سیدی»

وقته ثابت رو به نظر می رسد و آن جمله این است: «تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز». مشهد، به ویژه در درار نشده ست.

محله های خاص در مشهد که زیر هجوم باران نابود شد

از دهه 50 ساخت و سازهای غیرمجاز در ابتدای مشهد، همیشه جزو معضل‌های شناسایی شده است که در مشهد استانی و شهر 4 اجرا می‌شود و «گسل جنوبی» و «سال‌های آب است که در پایه‌های خلج در جنوب شرقی مشهد، شهر واقع شده است.

مقصر کیست؟

، هم مزید بر علت شد و برای مثال صوتی شهرداری هد که متولی رصد، نظارت و اعلام هشدارهای شهری است، خود نب وده و آن را کتمان می کند، و سوال باقی مسئول مشهدی آب و هواشناسی، بحران استان و دستگاه های شهری و استانی لازم را به مردم از قبل نداده‌اند.

محله های خاص در مشهد که زیر هجوم باران نابود شد

پس از حادثه چند تن از اعضای شورای شهر مشهد با حضور در منطقه شدت سیل می‌دانند، آن زمان که طبق ماده 110 شهرداری‌ها همه مالکا ن موظفند دور زمین‌هایشان را دیوارکشی می‌کنند و در خصوص زمین پشت «بولوار سپاه» و منتهی به قدم با مجوز هستند. مکتوب شهرداری انجام می شود و اجازه دسترسی به این شهر وجود دارد.

مردم درباره این محله چه می‌گویند؟

مریم: این منطقه «سیدی» از محرومترین مناطق مشهد. قبلاشون فقط یه ماشین داشتن که اونم سیل برده. «سش نمی‌تونیم بکنیم». ————- یگه مردم همه چیزشونو از دست دادن..!

هادی: میاخل گودی بوده آب انباشت شده میٕ ه و مردم رو اینطور بیچاره کرده است

.

رستم: یکی «شه» است. ما جمعی زندگی می کنیم و باید نسبت به استفاده درست از محیط زندگیم حساس باشیم. نسبت به حقوق انسانی هم همینطور.





برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های رویدادهای ایران و جه آن اپلیکیشن بازتاب آنلاین را نصب کنید.






ايمپلنت و ارتودنسي و كامپوزيت دندان

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتي 9/5 ميليون تومان






منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا