دانستنی ها

محققان آمریکایی ثابت کرده اند که این روغن باعث سلامت قلب و مغز، مفاصل، چشم ها و سیستم ایمنی بدن می شود.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از مکمل های روغن ماهی ممکن است بر سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم ها و سلامت سیستم ایمنی تاثیری نداشته باشد.

جوانا اسدوریان، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آمریکایی در نامه می نویسد: “ما از مطالعات تصادفی بزرگ اخیر می دانیم که مکمل های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی جلوگیری نمی کند.” یکی این مکمل ها هنوز هم یکی از رایج ترین مکمل ها هستند که اغلب توسط افرادی که معتقدند برای قلبشان مفید هستند مصرف می کنند.

با استفاده از داده های برچسب روی مکمل های روغن ماهی در بازار، نویسندگان بررسی کردند که برچسب ها واقعاً چه می گویند.

محققان همچنین کل دوزهای ترکیبی روزانه EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که 2,082 از 2,819 مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که تقریباً 74٪ است. و از این تعداد، تنها 19٪ ادعای سلامتی واجد شرایط تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده داشتند. شایع ترین ادعاها در مورد بهبود سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تنوع زیادی در دوزهای روزانه EPA و DHA پیدا کرد. 9 درصد از مکمل ها در میان 16 برند پیشرو حاوی 2 گرم یا بیشتر از ترکیب EPA و DHA در روز بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر 5 نفر بالای 60 سال 1 نفر برای سلامت قلب از مکمل های روغن ماهی استفاده می کند.

دکتر آن ماری ناوار یکی یکی از نویسندگان مقاله گفت: “افراد ممکن است بهتر باشد روی خوردن سبزیجات تازه، پیوستن به باشگاه، یا مصرف داروهای فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.”

ناوار گفت: “به عنوان یک متخصص قلب، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی برای جلوگیری از بیماری قلبی مصرف می کنند، می توانند آن را متوقف کنند، زیرا کمکی به آنها نمی کند.”

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا