اخبار خودرو

محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند ؛ هیوندای النترا و سوناتا در صدر!

محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند ؛ هیوندای النترا و سوناتا در صدر!

به تازگی اداره ملی بیمه جرائم (NICB) لیستی از بیشترین خودروهای دزدیده شده در سال 2023 را منتشر کرده است، نکته عجیب اینجاست که در این لیست هیوندای و کیا بیشترین تعداد نماینده را دارند!

بر اساس آخرین گزارش خودرو، آنچه خودروهای هیوندای و کیا را طعمه جذابی برای سارقان می‌کند، قیمت بالاتر نیست، نبود ایموبلایزر و در نتیجه امکان ورود راحت‌تر به داخل کابین و راه‌اندازی موتور است. ماجرا زمانی بالا گرفت که ویدئویی از سرقت آسان و بی دردسر محصولات هیوندای و کیا در شبکه اجتماعی تیک توک منتشر شد. با محبوبیت این ویدئو، خودروهای کره ای مورد توجه سارقان قرار گرفتند و اینگونه بود که ناگهان آمار سرقت ها افزایش یافت.

نگاهی به لیست منتشر شده توسط NICB نشان می دهد که هیوندای النترا در صدر لیست خودروهای دزدیده شده در آمریکا در سال 2023 قرار دارد! بر اساس داده های موجود، 48445 واحد النترا در سال گذشته در ایالات متحده به سرقت رفته است. پس از این خودرو، سوناتا با 42813 مورد سرقت در رتبه دوم قرار دارد. رتبه سوم متعلق به یک محصول گروه هیوندای کیا است! با 30204 سرقت، این رتبه توسط سدان سایز متوسط ​​کیا اپتیما به دست آمده است! نکته عجیب اینجاست که از بین ده خودروی محبوب سارقان، 6 مدل آن توسط برندهای کره ای تولید می شود!

در جدول زیر می توانید لیست ده خودروی سرقتی را مشاهده کنید.

ردیف مدل ماشین آمار سرقت در سال 2023
۱ هیوندای النترا ۴۸,۴۴۵
۲ هیوندای سوناتا ۴۲,۸۱۳
۳ کیا اپتیما ۳۰,۲۰۴
۴ شورولت سیلورادو 1500 ۲۳,۷۲۱
۵ چه مدنی ۲۱,۰۰۱
۶ هوندا آکورد ۲۰,۸۹۵
۷ هوندا سیویک ۱۹,۸۵۸
۸ کیا فورته (سراتو) ۱۶,۲۰۹
۹ فورد F-150 ۱۵,۸۵۲
۱۰ کیا اسپورتیج ۱۵,۷۴۹

قبل از اوج سرقت خودرو در کره، شورولت سیلورادو به مدت 1500 سال طعمه اصلی سارقان در ایالات متحده بود. این پیکاپ محبوب و پرفروش تا سال 2022 در صدر لیست قرار داشت اما به لطف خودروهای کره ای اکنون به رتبه چهارم رسیده است! در میان خودروسازان ژاپنی، هوندا با دو مدل سیویک و آکورد در این فهرست ده نفره منفور حضور دارد.

ناگفته نماند که در سال گذشته یک میلیون و 20 هزار و 729 مورد سرقت خودرو در آمریکا گزارش شده است که نسبت به سال 2022، این رقم تقریباً یک درصد افزایش داشته است. بر اساس گزارش NICB، بیش از 85 درصد از خودروهای سرقتی توسط پلیس کشف می شود. از این تعداد، 34 درصد یک روز پس از دریافت گزارش سرقت کشف شد.

محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند ؛ هیوندای النترا و سوناتا در صدر!
محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند ؛ هیوندای النترا و سوناتا در صدر!

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا