اخبار روز

متقاضیان دارای سه فرزند برای واگذاری زمین به کجا مراجعه کنند؟

تا امروز حدود 75000 متقاضی در قالب پروژه حقوق جوانان زمین دریافت کرده اند و انتقال این قطعات هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای قانون جوانان برنامه ریزی شده است یکی یکی از برنامه های دولت برای بازآفرینی کشور محسوب می شود. دولت دلایل افزایش جمعیت را در قالب طرح های تشویقی در دستور کار خود قرار داده است. یکی یکی از سیستم های تشویقی در این زمینه، تخصیص رایگان زمین یا واحد مسکونی به خانواده هایی با شرایط خاص است، مثلاً اگر سه یا چهار فرزند داشته باشند.

بر اساس بند «ح» تبصره 11 قانون بودجه سال 1402، وزارت راه و شهرسازی موظف شد در راستای حمایت از خانواده و تامین جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا یک واحد مسکونی در 1402 در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده، جوانان جمعیت را به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال آزاد و اختصاص داد.

این طرح در دو زیرمجموعه اعلام شد؛ یکی خانواده های دارای سه فرزند که فرزند سوم آنها پس از 24 سالگی متولد می شود، تحت تأثیر قرار می گیرند آبان 1400 نفر سومین فرزند یا بیشتر خود را به دنیا آورده اند و قانون بعدی که سال گذشته تصویب شد شامل خانواده هایی با چهار فرزند زیر 20 سال می شود.

خانواده های دارای فرزند سوم باید از سیستم تامان به عنوان راهنما استفاده کنند

بر اساس این گزارش، هنوز بسیاری از خانواده ها نمی دانند چگونه و از چه طریقی این املاک را تهیه کنند و یا این املاک را چگونه ثبت کنند. خبرنگاران جوان با بیان اینکه متقاضیان دارای چهار فرزند زیر 20 سال با طرح های حمایتی جامع مسکن به نشانی saman.mrud.ir تماس بگیرند، گفتند: جوان بودن جمعیت از اوایل دهه 90 مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. در این راستا دولت ابزاری برای این نیاز فراهم کرد.

او زمین رایگان به ذینفعان داد یکی وی با اشاره به ابزارهای تشویقی در اجرای قانون جوانان گفت: برای ایجاد تغییرات چشمگیر در کشور نیازمند جمعیت جوان هستیم و جمعیت جوان در هر کشوری دلایل و شرایط پیشرفت را به همراه دارد این کشور و ضامن قدرت و اقتدار این کشور است.

ملکی با اشاره به اینکه تغییرات جمعیتی در اطراف ما بر نظام اجتماعی و اقتصادی ما تأثیر می گذارد، گفت: دولت های قبلی به این موضوع توجه نداشتند و در گذشته با نگاه به آینده و امنیت کمتر به این معضل پرداخته می شد کشور، دولت سیزدهم این طرح را با جدیت دنبال کرد و آن را به عنوان یک برنامه اساسی و اولویت دار مطرح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر این موضوع تاکید کرد یکی یکی از اهداف این طرح واگذاری زمین به خانواده های واجد شرایط است. نبود اما خوشبختانه با اراده دولت و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال گذشته 70 هزار نفر از مشمولان مشمول این طرح زمین خود را دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن میانگین ارزش این املاک را حداقل 70 هزار میلیارد تومان برآورد می کند. وی گفت: علاوه بر مکان یابی، تصویب این اراضی برای دولت و آماده سازی این اراضی برای دولت راه و شهرسازی بر این باورند که با جان و دل و به عنوان یک وظیفه و نه صرفاً تکلیف آن را دنبال کرده ایم. این دریافت زمین رایگان توسط قانون.

ارسلان مالکی طرح نهضت ملی مسکن را از دیگر برنامه های کلان دولت سیزدهم برای حل معضل مسکن در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات بزرگ و بی سابقه ای در این طرح انجام شد. در طرح نهضت ملی مسکن 45 هزار هکتار بیش از شش برابر طرح مسکن است. مهر زمین مهیا شده و بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است.

واگذاری زمین یک میلیارد تومانی به خانواده های سه فرزند

بر اساس این گزارش ارزش ریالی این زمین ها همچنان برای بسیاری از خانواده ها جای سوال دارد و در همین راستا تقی رضایی معاون حقوقی مالکیت حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن به باشگاه خبرنگاران جوان از شرایط این زمین ها خبر داد. واگذاری زمین طبق قانون جمعیت جوانان: طبق ماده 4 قانون، زمین در شهرهای زیر 500 هزار نفر واگذار می شود.

نرخ زاد و ولد این شهرها باید مطابق قانون باشد. در این راستا سازمان ملی زمین و مسکن شرایط عادلانه را تضمین کرده و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قیمت زمین را بر اساس نامه اعلام شده تعیین کرده است.

وی در خصوص قیمت زمین ها افزود: بر اساس بخشنامه، ارزش زمین های در نظر گرفته شده برای خانوارهای مشمول طرح جوانان جمعیت یک میلیارد و 172 میلیون تومان واگذار می شود.

رضایی همچنین تصریح کرد: متقاضیان تنها هزینه های آمادگی شامل آموزش، جدول گذاری و آسفالت را دریافت می کنند و پس از دو سال تنفس، مردم این هزینه ها را به صورت اقساطی در مدت هشت سال پرداخت می کنند.

3 استان دارای سابقه واگذاری زمین در قالب طرح جوانان جمعیت

بر اساس این گزارش، بر اساس اعلام دفتر مدیریت مسکن وزارت راه و شهرسازی، نزدیک به 74 هزار و 658 قطعه زمین در سراسر کشور به مشمولان طرح جوانان تخصیص و واگذار شده است، 600 قطعه دیگر نیز در استان فارس واگذار شده است. ، این تعداد به 75258 افزایش یافته است. قطعه خواهد رسید.

بیشترین میزان زمین در سه استان یزد، خراسان جنوبی و هرمزگان تخصیص یافت و بر اساس تفکیک استانی، تخصیص و تخصیص زمین به مشمولان طرح جوانان جمعیت شامل 9000315 قطعه در یزد، 6000771 قطعه در استان یزد بود. خراسان جنوبی 6 هزار و 400 قطعه در هرمزگان 6 هزار و 118 قطعه خراسان رضوی، 3 هزار و 576 قطعه در خوزستان، 3 هزار و 416 قطعه در کرمان جنوبی، 3 هزار و 102 قطعه در کرمانشاه، 3 هزار و 100 قطعه در تهران، 2 هزار و 400 قطعه در تهران و 2 هزار و 400 قطعه h و بویر احمد و 2278 قطعه در کرمان واقع شده است.

همچنین دو هزار و 148 قطعه در اصفهان، دو هزار و 72 قطعه در البرز، یک هزار و 984 قطعه در قم، یک هزار و 890 قطعه در چهارمحال و بختیاری، یک هزار و 815 قطعه در لارستان و یک هزار و 752 قطعه در آذربایجان شرقی، یک هزار و 391 قطعه قطعه در مرکزی، یک هزار و 298 قطعه در همدان، یک هزار و 281 قطعه در قزوین، یک هزار و هشت قطعه در سیستان و بلوچستان و 951 قطعه در ایلام ضمین به مشمولان طرح جمعیت جوانان اختصاص یافت. در استان فارس یک هزار و 947 قطعه زمین واگذار شده و 600 قطعه دیگر نیز به زودی واگذار می شود.

در استان گلستان 757 قطعه، سمنان 754، اردبیل 621، آذربایجان غربی 588، شاهرود 582، مازندران 523، ایرانشهر 511، کردستان 455، زنجان 403 قطعه، لرستان 403، لرستان 403 و 403 موضوعات طرح جوانان برای جمعیت تخصصی تعیین شد.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، همزمان با اجرای مصوبه دولت، واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانان جمعیت در این وزارتخانه تا پایان دولت ادامه خواهد داشت. طرح جمعیتی جوانان طرح جنبش ملی مسکن.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا