اخبار روز

ما نگران چرخه خطرناک و فزاینده خشونت در خاورمیانه هستیم

«گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: «من به شدت نگران چرخه خطرناک و فزاینده خشونت در خاورمیانه هستم و مدت‌هاست هشدار داده‌ام که بسیاری از سوریه به عنوان فضایی برای آزمایش و امتیاز استفاده می‌کنند».

به گزارش ایرنا، گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: من فقط نگران تاثیر تنش های منطقه ای هستم. و خطرات قضاوت نادرست است و من تنش را افزایش نخواهم داد. من همچنین به شدت نگران درگیری در خود سوریه هستم که همچنان زندگی مردم رنج دیده سوریه را ویران می کند. در واقع، هر وسوسه ای برای نادیده گرفتن یا صرفاً مهار درگیری سوریه یک اشتباه خواهد بود. این یک درگیری پایان یافته نیست. اثرات آن تنها در سوریه محسوس نیست. در واقع هیچ نشانه ای از صلح در مناطق مختلف سوریه وجود ندارد.»

پدرسن گفت: “ما به کاهش تنش منطقه ای نیاز داریم که با آتش بس فوری بشردوستانه در غزه شروع شود.” همه بازیکنان باید حداکثر خودکنترلی را اعمال کنند و به قوانین بین المللی احترام بگذارند. ما باید در راستای آتش بس سراسری در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت تلاش کنیم. همه بازیگران باید استانداردها و قوانین بشردوستانه بین المللی را رعایت کنند و از غیرنظامیان محافظت کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت انسانی در سوریه مثل همیشه وخیم است. وضعیت اقتصادی این کشور همچنان خطرناک است. برنامه جهانی غذا فاش کرده است که هزینه یک سبد غذایی در سوریه طی یک سال دو برابر شده است، در حالی که هزینه زندگی 104 درصد افزایش یافته است.

پدرسون گفت: بحران زندان هنوز حاد است. کودکان، زنان و مردان – در هر سنی و در تمام مناطق سوریه – در معرض بازداشت خودسرانه، غیرقانونی و اجباری قرار دارند. گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت، محرومیت از غذا و درمان پزشکی، و شکنجه و خشونت جنسی در سراسر سوریه ادامه دارد. این گونه اقدامات باید متوقف شود. کودکان و افراد مسن یا بیمار باید فوراً آزاد شوند و مقامات استان‌ها و آن‌هایی که عملاً مناطق دیگر را تحت کنترل دارند باید اجازه دسترسی بشردوستانه به تمام بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها را بدهند و از تماس با خانواده‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: باید رویکرد جدید و جامعی در نظر گرفته شود که طیف کاملی از مشکلات و آرمان های مشروع مردم سوریه را در نظر بگیرد. حاکمیت سوریه باید احیا شود، به ویژه با توجه به حضور شش ارتش خارجی و منطقه ای و حسابرسی در داخل سوریه. من و تیمم مشتاقانه منتظر هستیم که بخشی از آن باشیم.

«رامش راجاسینگهام» نماینده دفتر هماهنگی امداد اضطراری سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: رویدادهای چند هفته اخیر هشداری جدی درباره واقعیت تهدید در منطقه و گسترش درگیری در منطقه است. منطقه عواقب مخربی برای مردم سوریه خواهد داشت.»

وی تصریح کرد: نیازهای بشردوستانه در سوریه در حال حاضر در سطح بی سابقه ای است و روز به روز در حال افزایش است. از سوی دیگر، توانایی ما برای کمک به کاهش این نیازها به دلیل محدودیت های شدید منابع محدودتر است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: ما همچنان گزارش های مکرری از کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان بر اثر مواد منفجره در سراسر سوریه دریافت می کنیم. در واقع، تعداد تلفات ناشی از مین‌ها، بقایای مواد منفجره جنگ و بمب‌های دست‌ساز در سوریه در سال گذشته بیش از هر کشور دیگری در جهان بود. متاسفانه این آمار اغلب شامل کودکان نیز می شود.

وی افزود: بسیاری از مراکز درمانی در معرض خطر بسته شدن قرار دارند و این امر بر دسترسی میلیون ها نفر به مراقبت های حیاتی از جمله نیاز فوری به مراقبت های بهداشتی مادر، جنسی و باروری برای 1.4 میلیون زن و دختر در سنین باروری تأثیر می گذارد. تنظیم.

به گفته وی، بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در سوریه در دو سال آینده آب سالم مورد نیاز خود را دریافت نخواهند کرد. میلیون ها نفر از ناامنی غذایی متوسط ​​رنج می برند و بدون هیچ کمکی در معرض خطر هستند. تا 500000 کودک مبتلا به سوء تغذیه حاد ممکن است امسال درمان نجات بخش دریافت نکنند. بدون افزایش منابع، بررسی مین ها و مهمات انفجاری و تلاش های پاکسازی نمی تواند انجام شود.

نماینده دفتر هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد ادامه داد: کمک های مالی به آوارگان فلسطینی آسیب دیده از بحران سوریه طی یک سال گذشته به شدت کاهش یافته است. این بر توانایی آنروا برای ارائه کمک، پول نقد، غذا و سایر کمک های اضطراری به 438000 پناهجوی فلسطینی در سوریه تأثیر گذاشته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا