اخبار روز

ما اسرای اسرائیلی را با همه اسرای فلسطینی عوض می کنیم / از ایران حمایت بیشتر می خواهیم / هجوم الاقصی یک ماجراجویی حساب شده بود

خالد مشعل، رهبر جنبش حماس در خارج از فلسطین، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با العربیه، حمله غافلگیرانه گردان‌های القسام – شاخه نظامی حماس – به سرزمین‌های اشغالی را یک حمله «ماجراجویی حساب‌شده» ارزیابی کرد. و گفت: ما از عواقب عملیات 7 اکتبر خود کاملاً آگاه هستیم.

به گزارش جماران، مشعل با تایید اینکه جزئیات تعداد اسرا فقط در اختیار گردان های القسام است، تاکید کرد: ما به اندازه کافی اسیر نظامی اسرائیلی برای مذاکره با اسرا داریم و آمادگی خود را برای استرداد تعدادی از اسرای غیرنظامی اعلام کرده ایم. ما آن را انجام دادیم.

رئیس جنبش حماس در خارج از کشور افزود: ما فقط در مورد اسرای نظامی اسرائیل صحبت می کنیم و فقط اسرای اسرائیلی را برای آزادی همه اسرا مبادله می کنیم.

خالد مشعل با بیان اینکه دولت نتانیاهو «یهودی سازی الاقصی» را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: اسرائیل چه مقاومت کنیم و چه نکنیم ما را می کشد.

رئیس حماس: ما از عواقب عملیات خود در 7 اکتبر کاملا آگاه هستیم.

وی همچنین افزود: محاسبات عملیات ما علیه اسرائیل در چارچوبی محدود انجام شد که هدف آن دستیابی به عامل غافلگیری بود و بنابراین همه از آن اطلاع نداشتند.

وی با بیان اینکه حماس و گروه های فلسطینی غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهند، گفت: این اسرائیل است که غیرنظامیان را در سطح وسیع هدف قرار می دهد.

مشعل با تمجید از مواضع کشورهای عربی گفت: انتظارات ما بیشتر است اما در عین حال مردم این کشورها را به جنگ دعوت نمی کنیم.

خالد مشعل، رئیس جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه “حزب الله و ایران از ما تسلیحات و حمایت کردند” گفت: ما خواستار حمایت بیشتر از آنها هستیم.

وی در خصوص ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه گفت: حماس نمی پذیرد که کمک ها به مردم جنوب نوار غزه محدود شود.

مشعل درباره درخواست اسرائیل از مردم غزه برای خروج از مصر گفت: ما از ترک غزه خودداری می کنیم، آوارگی مردم غزه به مصر و اردن آسیب می رساند.

رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین گفت: عملیات تهاجمی ما در سرزمین های اشغالی بخشی از یک جنگ دفاعی طولانی است.

خالد مشعل: طوفان الاقصی یک «ماجراجویی حساب شده» بود.

اسرائیل غزه را بمباران کرد

از زمان حمله مقاومت به اراضی اشغالی، نیروهای اسرائیلی بدترین بمباران ها را علیه غزه انجام داده و بیش از 4000 فلسطینی را به شهادت رسانده اند.

به گفته دیکر، محاصره شدید نوار غزه توسط اسرائیل خشم فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده است.

جروزالم پست همچنین به نقل از وزارت بهداشت اسرائیل گزارش داد که از آغاز جنگ تاکنون 4629 اسرائیلی مجروح شده اند. این روزنامه همچنین به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد اسرا در نوار غزه به 203 نفر خبر داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا