سبک زندگی

ماجرایی که ایرانیان مقیم کانادا را به جان هم انداخت

بازتاب آنلاین: اخیراً موجی از انتقادات در مورد طرح ویژه کانادا برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند وجود داشته است. مجوز کار باز برای ایرانیان در کانادااین یک راه جدید برای دریافت مجوز کار آزاد برای ایرانیان است. اگر با هر نوع ویزای موقت در کانادا هستید، در صورت واجد شرایط بودن می توانید ویزای خود را به Open Work Permit تبدیل کنید. این سیاست عمومی که در تاریخ 7 اکتبر 2022 توسط دولت کانادا تصویب شد، برای رفاه بیشتر ایرانیانی است که با ویزای توریستی، تحصیلی یا کاری در کانادا هستند و در حال حاضر تا 28 فوریه 2025 اعتبار دارد.

اما این طرح مورد بحث کاربران قرار گرفته است. برخی می گویند با اجرای این طرح ایرانی ها نمی توانند شغل مناسبی پیدا کنند و برخی دیگر مشکل خود مردم هستند که نمی توانند کار پیدا کنند. خب، اینجا با دو گروه معترض هستیم. ایرانیانی که به لطف دارایی های خود توانستند راهی برای ورود به کانادا پیدا کنند و گروهی دیگر که به دلیل مشکلات تحصیلی توانستند به مهاجرت خود به این کشور پایان دهند. به نوعی احساس می کنند حق با آنهاست و شاید کمی از برنامه آسان تر کانادا عصبانی هستند و احساس می کنند که این رنج حق آنها نبوده و حتی اکنون نیز ممکن است این قانون جدید برای آنها کمی ناعادلانه به نظر برسد.

اما نکته مهم این بحث این است که این اتحاد ظاهراً جذابیت خود را در خارج از کشور به کلی از دست داده است. به نظر می رسد ایرانیان مقیم کانادا وطن پرستی خود را کنار گذاشته اند و شاید برای ما ایرانی ها که غربت خود را به عجیب ترین شکل ممکن می گذرانیم، تاسف جمعی باشد. در زیر به بررسی برخی از نظرات مخاطبان مقیم کانادا در مورد سبک زندگی کاری و طرح جدید کانادا برای ایرانیان می پردازیم. نظرات بسیار خواندنی و آموزنده است. با ما بمان.

داستانی که ایرانیان مقیم کانادا را وارد زندگی آنها کرد

آذین ممکن است آغازگر این موج بوده باشد: یافتن کار در کانادا بین شش ماه تا یک سال طول می کشد. اکنون زمان افرادی است که دارای تجربه کاری تخصصی یا تحصیلات کانادایی هستند! بعد یکی از هموطنان با مجوز کار ایران آمد اینجا و شاکی شد که در این مدت کوتاه توانستم دوستان صمیمی پیدا کنم اما نتوانستم کار کنم!

جاکو در پاسخ نوشت: مثلاً در کشوری با اقتصاد قوی به دنبال کار برای شش ماه تا یک سال باشید. جدید در شبکه ها

شیوا دلیل جالبی آورده است: من در فروردین فارغ التحصیل شدم، در اردیبهشت ماه مشغول به کار بودم و بعد دائمی شدم، اما شهر خلوت است. بسیاری از مردم با همان مجوز کار آمده اند و مشغول کار هستند، به خصوص در شهرهای ساکت تر. مشکل اینجاست که همه به تورنتو می روند و مشخص است که آنجا رقابتی تر است.

وقار کاملا مخالف این طرح است: مجوزهای کار کیلو دو دلیل عمده داشت. اولاً جلوگیری از پناهندگی و هزینه های آن که طرح موفقی نبود. دوم، کمک به سرمایه داران برای سوء استفاده از کارگران ارزان با کمترین دستمزد و توقعات و ایجاد فضای روانی که در آن دیگران قدرت چانه زنی خود را از دست می دهند که بسیار موفق بوده است.

داستانی که ایرانیان مقیم کانادا را وارد زندگی آنها کرد

شیفتا معتقد است که مجوز کار مانعی ندارد: دخترم در سپتامبر رفت، حدود سه روز بعد به عنوان پرستار و پرستار (مراقبت از سالمندان) با 25 دلار در ساعت شغل پیدا کرد، او ادامه نداد زیرا روحیه نداشت و از اوایل نوامبر تا به حال دچار شده است. یک کار تمام وقت در مرکز تماس با بیمه خوب. از آنجایی که او بسیار پیگیر است و انگلیسی اش خوب است، در عین حال مجوز کار مانع از درخواست پناهندگی او نمی شود.

اما کیوان درست ترین نکته را بیان کرده است: همش بستگی به شخص داره. چه برای یافتن شغل یا یک کار عمومی. جامعه (ارتباطات) هندی ها و فیلیپینی ها را می بینید که چطور حتی به من کمک می کنند تا کار پیدا کنم، حیف است یک ایرانی از آمدن هموطنش ناراحت شود! این یک شوخی مضحک است که این روزها در کانادا می بینیم.

سهیل در پاسخ به آذین: در کل با شما موافقم، اما پیدا کردن کار به خیلی چیزها بستگی دارد. امکان پذیر است برای یکی زودتر می شود، برای دیگری دیرتر می شود. هرکی از من بپرسه چقدر طول میکشه میگم حداقل 6 ماه آماده باش.

مسعود یکی از آنهاست و راست می گوید: تقریباً پنج سال تلاش کردم تا مهاجرت خود را به کانادا تکمیل کنم و اکنون به نظر می رسد که دولت کانادا با ما شوخی تلخی کرده است. ما هموطنیم ولی هی…!

و در آخر دعا کنید: دوست دارم این اجازه کار باعث شده عده ای اینجا حرص و طمع خود را بیان کنند. اگر پیشنهادی برای یافتن کار ندارید یا تجربه ندارید، دلیلی برای استخدام ما وجود ندارد. با ویزای توریستی رسیدم و مجوز کار برای ایرانی ها شدم. من از روز اول کار داشتم و هنوز هم کار دارم. اگر دیگران ناراضی هستند، دلیل بیکار بودنشان را دریابید!

منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا