اخبار خودرو

لامبورگینی آینده روشنی برای سوپر اتومبیل های برقی متصور نیست

لامبورگینی اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2028 روانه بازار خواهد کرد.این خودرو سال گذشته در قالب یک کانسپت پیشرفته به نام لانچر معرفی شد. برخلاف مدل‌های پرچم‌دار این شرکت که دو سرنشینه هستند، لانزاروته نسخه لامبورگینی GT چهار نفره را به نمایش می‌گذارد. این که اولین مدل تمام برقی این شرکت چنین مدلی است دلایل خاص خود را دارد.

به گفته مدیرعامل لامبورگینی، ابرخودروهای برقی از نظر فروش موفق نخواهند بود. استفان وینکلمن در مصاحبه با Automotive News Europe این موضوع را مطرح کرد و افزود که سوپراسپرت های برقی تاکنون نتوانسته اند مشتری جذب کنند. از دیدگاه آقای وینکلمن، این نوع خودروها احتمالا هرگز نظر مثبت مشتری را به دست نمی آورند. وی افزود که اکنون برای برق رسانی زود است و باید منتظر ماند و دید که آیا زمان مناسبی برای این کار فرا می رسد یا خیر.

شاید بدانید که جانشین لامبورگینی همچنان با همان موتور V12 فروخته می شود. هوراکان با یک موتور 4 لیتری V8 جدید به جای موتور 5.2 لیتری V10 جایگزین خواهد شد. البته این موتور مجهز به سیستم کمکی هیبریدی است.

نظرات مدیرعامل لامبورگینی با نظرات میت ریمک، مدیرعامل ریمک همخوانی دارد. ریمک مدتی پیش در مصاحبه ای اعتراف کرد که ابرخودروها برای ثروتمندان ساخته شده اند، اما آنها مدلی با موتور تمام الکتریکی نمی خواهند. این در عمل نیز دیده می شود. ابرخودروی برقی ریمک نوا با وجود اینکه مشخصات و امکانات فوق العاده ای دارد و تنها 150 دستگاه از آن تولید خواهد شد، باز هم قابل خرید است! اگرچه این ابرخودروی ساخت کرواسی 23 رکورد از خود به جای گذاشته است، اما برای ثروتمندان جذاب نیست.

برای مقایسه بد نیست بدانید که اکثر سوپراسپرت های بنزینی تولید محدود گاهی قبل از معرفی رسمی و در نهایت چند روز پس از معرفی رسمی به فروش می رسند، زیرا استقبالی که از آنها می شود بسیار عالی و قابل توجه است.

لامبورگینی آینده روشنی برای ابرخودروهای برقی نمی بیند
لامبورگینی آینده روشنی برای سوپر اتومبیل های برقی متصور نیست

ناگفته نماند بوگاتی به عنوان یکی یکی از بازیگران اصلی بازار ابرخودروهای گران قیمت قصد دارد جانشین شیرون را به رقابت با موتور احتراق داخلی بفرستد. این خودرو با موتور 16 سیلندر تنفس طبیعی و سیستم کمکی هیبریدی تولید خواهد شد. پاگانی نیز مانند یکی دیگر از برندهای مطرح فعال در این بخش از بازار، از موتورهای الکتریکی اجتناب می کند. اگرچه این شرکت از سال 2018 در حال تحقیق و توسعه موتورهای الکتریکی بوده است، اما در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه یک ابرخودروی الکتریکی ندارد. از دیدگاه پاگانی، باتری های فعلی بسیار سنگین هستند و بر تجربه رانندگی تأثیر منفی می گذارند.

برعکس، فراری در حال آماده شدن برای ارائه یک خودروی اسپرت برقی است. این خودرو در پایان سال آینده معرفی خواهد شد. این شرکت برای تولید مدل های برقی کارخانه ای مشخص در مارانلو ساخته است که ماه آینده افتتاح می شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا