اخبار روزاخبار قیمت ها

تغییرات نزولی قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته به نفع خریداران!/جدول

مقایسه قیمت فعلی مسکن نسبت به ماه گذشته در مناطق شمالی شهر تهران حکایت از افت بیش از 30 درصدی قیمت‌های درج شده دارد.

به گزارش صبح امروز به نقل از پی ام آپ؛ بررسی قیمت ها در بازار مسکن حکایت از کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت ها دارد.

در روزهای اخیر متقاضیان خرید آپارتمان در تهران اغلب به دنبال فایل هایی با کمترین قیمت نسبت به موارد مشابه هستند. گروهی از مشتریان بالقوه بازار نیز واحدهایی با بالاترین تخفیف را هدف قرار داده اند. در واقع، غلبه انتظارات نزولی بر انتظارات افزایشی، تعادل بازار را به نفع سمت تقاضا تغییر داده است.

بررسی های میدانی از دفاتر املاک در تهران نشان می دهد با وجود اینکه حدود یک ماه و نیم از آغاز روند کاهش قیمت آپارتمان ها می گذرد، اما هنوز بازار از فاز آشفتگی خارج نشده است.

در مناطق میانی و جنوبی پایتخت نیز که تقاضای مصرفی حضور پررنگ‌تری دارد قیمت‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دچار افت شده است.

در بررسی نرخ های مناطق 4 و 5 به عنوان مناطق مسکونی متوسط ​​و مناطق پرفروش بازار املاک، مشاهده می شود که سطح قیمت واحدهای کلیدنخورده در بسیاری از موارد به کمتر از 90 میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. این در حالی است که تا دو ماه پیش نرخ های پیشنهادی در محله های برخوردار منطقه 4 به 130 میلیون و در منطقه 5 گاهی به بیش از 150 میلیون تومان می رسید.

واسطه‌های ملکی در عین حال که از رکود سنگین معاملات خبر می‌دهند زمان کنونی را برای ورود خریداران مصرفی مناسب می‌دانند. البته متقاضیان خانه اولی از توان خرید بالایی برخوردار نیستند و معدود معاملات از نوع تبدیل انجام می‌شود.

از سوی دیگر همانند سال های اخیر همچنان با عرضه قابل توجه واحدهای بزرگ به ویژه در مناطق شمالی شهر تهران که ماه هاست بدون مشتری مانده اند، مواجه هستیم.

تغییرات نزولی قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته به نفع خریداران!/جدول
گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا