اخبار روز

کاهش قیمت نفت جهانی به دنبال نگرانی در مورد رشد ضعیف اقتصاد چین و بالا رفتن ارزش دلار!

قیمت نفت در هفته های گذشته افزایش داشت اما قیمت آن امروز در اولین ساعات روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش پی ام آپ به نقل از رویترز، نگرانی از رشد ضعیف اقتصاد چین و افزایش ارزش دلار اثر کاهش تولید اوپک پلاس را که قیمت نفت را برای هفته‌ها بالا نگه داشته و باعث کاهش قیمت آن شده بود، از بین برد و باعث پایین آمدن قیمت آن در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 72 سنت معادل 0.83 درصد کاهش به 86 دلار و 9 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 0.84 درصد کاهش، 70 سنت به 82.49 دلار رسید.

افزایش بیش از حد انتظار قیمت های تولید کننده در ماه ژوئیه در ایالات متحده، ارزش دلار و اوراق خزانه ایالات متحده را علیرغم امید به پایان یافتن سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش داده است،

افزایش ارزش دلار، خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند. رشد ضعیف اقتصادی چین و ارزش دلار بالاتر از حد انتظار، قیمت نفت را در این هفته در همان محدوده نگه می دارد. اما ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده است که اقدامات لازم را برای کاهش عرضه و ثبات بازار انجام خواهد داد.

آژانس بین المللی انرژی روز جمعه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که کاهش تولید عربستان سعودی و روسیه به عنوان اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس، ذخایر نفت جهان را تا پایان سال کاهش می دهد و قیمت ها را افزایش می دهد.

در همین حال، یک کشتی جنگی روسی روز یکشنبه به سمت یک کشتی تجاری در دریای سیاه تیر اخطار شلیک کرد و تنش ها را در یکی از مناطق اصلی صادرات کالاهای اوکراین و روسیه تشدید کرد. در آمریکا، تعداد چاه های نفت فعال پس از 8 هفته کاهش متوالی در 525 حلقه ثابت باقی مانده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا