اخبار روز

گرانترین برنج‌های کیسه‌ای خارجی!/ جدول قیمت

جزئیات دقیق قیمت برنج خارجی را از اینجا بخوانید.

قیمت برنج خارجی درجه یک در ماه شهریور سال گذشته، بر اساس آمارهای رسمی، در حدود 46 هزار تومان بوده است. اما در طول یک سال، این قیمت به بیش از 70 هزار تومان برای هر کیلوی برنج خارجی درجه یک افزایش یافته است.

براساس داده های مرکز آمار، قیمت متوسط فروش برنج خارجی درجه یک، در سال قبل حدود 40 هزار تومان بوده و کمترین قیمت برای هر کیلوی آن 35 هزار تومان بوده است. در حال حاضر، برنج پاکستانی نفیس با قیمتی حدود 75 هزار تومان برای هر کیلوی برنج دارای طبیعت، فروخته می‌شود. خرید برنج پاکستانی با هزینه‌ی 74 هزار تومان به زودی خرج خواهد شد. همچنین، قیمت برنج پاکستانی بیتمز، تا کیلویی 73 هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت برنج طبیعی پاکستانی به ازای هر کیلو به ۷۴ هزار تومان رسیده است. هر یک از کیسه‌های ۱۰ کیلویی این برنج به قیمت ۷۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود که نسبت به ماه گذشته، ۳۰ هزار تومان بیشتر است و برای مقایسۀ قیمت آن با ابتدای سال، افزایش قیمت به ۲۵ درصد می‌رسد. در فروردین امسال، قیمت ۱۰ کیلویی این نوع برنج ۵۹۰ هزار تومان بوده که به ازای هر کیلو، ۵۹ هزار تومان تعیین می‌شده است.

برنج پاکستانی بیتمز نیز یکی از برندهای خارجی و گران‌قیمت در فروشگاه‌هاست. قیمت ۱۰ کیلویی آن به ۷۳۰ هزار تومان است و هر کیلوی آن معادل با ۷۳ هزار تومان می‌باشد. البته برای این برند، کیسه‌های آبی‌رنگ تحت عنوان برنج سفید پاکستانی به فروش می‌رسد ولی قیمت برنج سوپرکرنل پاکستانی بیتمز، ۷۱۵ هزار تومان است.

برنج پاکستانی Bitmes یکی دیگر از کیسه های خارجی گران قیمت در فروشگاه های خرده فروشی است. گونی 10 کیلویی 730 هزار تومان به فروش می رسد که ارزش هر کیلو معادل 73 هزار تومان است. البته منظور ما گونی های آبی با برند Bitmes است که به نام برنج سفید پاکستانی به فروش می رسد. در غیر این صورت کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی بیتمس به نام برنج سوپرکرنل 715000 تومان است.

قیمت برنج پاکستانی به کیلویی ۷۱ هزار تومان رسیده است. گونی قرمز 10 کیلویی در فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها با قیمت 710 هزار تومان به فروش می رسد که تفاوتی با هفته های گذشته ندارد اما نسبت به ابتدای سال شاهد افزایش تقریبا 25 درصدی قیمت برنج پاکستانی هستیم. تعدادی از خریداران قبلی برنج پاکستانی می گویند نباید از عطر و طعم آن انتظار زیادی داشت و برخی توصیه می کنند برنج پاکستانی را با نمونه های ایرانی جفت کنید.

برای خریدن هر کیلوی برنج پاکستانی ستایش باید حدود ۶۰ هزار تومان پرداخت کرد. در نصف ماه شهریور سال جاری، کیسه های ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی ستایش با قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد که نسبت به ابتدای سال حدود ۵ درصد، اما نسبت به ماه شهریور سال گذشته حدود ۳۵ درصد بیشتر است. نظرات خریداران قبلی در مورد برنج پاکستانی ستایش جالب است، زیرا برخی از آنها در مورد عطر و طعم آن نوشته‌اند و با نمونه‌های ایرانی مقایسه کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر منصرف شده‌اند.

همچنین، برند برنج پاکستانی بابک هم با قیمت حدود ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در حال حاضر، کیسه های ۱۰ کیلویی این برنج با قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند و باید بدانید که در ماه شهریور سال ۱۴۰۱ (یعنی یک سال قبل) این کیسه با قیمت تقریبا ۴۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسید. از این رو، در یک سال گذشته، تقریبا ۴۵ درصد به قیمت برنج پاکستای بابک اضافه شده است. این برنج با نام سوپرباسماتی شناخته می شود و مثل بسیاری از برنج های گران قیمت خارجی در دسته برنج های دانه بلند قرار می گیرد.

گران ترین کیسه برنج خارجی

برند وزن قیمت
نفیس ۱۰ کیلو ۷۵۰ هزار تومان
طبیعت ۱۰ کیلو ۷۴۰ هزار تومان
بیتمز ۱۰ کیلو ۷۳۰ هزار تومان
خوشبخت ۱۰ کیلو ۷۱۰ هزار تومان
ستایش ۱۰ کیلو ۶۰۰ هزار تومان
بابک ۱۰ کیلو ۶۰۰ هزار تومان


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا