اخبار روز

قیمت در حال صعود تایر در بازار!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، از اواسط شهریورماه امسال التهابات در بازار خرید و فروش لاستیک تشدید شده و واحدهای تولیدی به بهانه کمبود مواد اولیه و در عین حال کاهش حجم تولید، محصولات کافی را به بازار عرضه نمی کنند. از سوی دیگر تقاضای بازار نیز رو به افزایش است و افزایش قیمت انواع لاستیک خودروهای سواری مشاهده شده است.

پس از 20 روز آشفتگی بازار، سرانجام سکوت این وزارتخانه شکست و فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: برای جبران کمبود لاستیک خودرو در کشور باید ارز وارداتی در این بخش تامین و ساماندهی شود. همچنین حوزه توزیع از طریق خروج آن‌ها از حالت سنتی و ثبت نام توزیع کنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت سازماندهی شود.

این وزارتخانه بسته پیشنهاد خود را برای عرضه ارز از طریق تالار دوم سامانه نیما و کاهش 10 درصدی تعرفه واردات ارائه کرده است تا لاستیک خودرو در مدت سه ماه به قیمت مناسبی برسد و بازرسان این وزارتخانه باید بازار لاستیک خودرو را کنترل کند تا قیمت آنها از یک رقم معقول فراتر نرود.

علی رغم صحبت های معاون وزیر، کمبود لاستیک همراه با افزایش نرخ ارز باعث شده تا رشد قیمت ها در بازار وارد فاز جدیدی شود به طوری که لاستیک سمندی 4 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. پژو 3 میلیون و 900 هزار تومان و پرایدی با 3 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

بررسی های بازار لاستیک نشان می دهد که هنوز خبری از تشدید نظارت در بازار نیست و هرکس بنا به سلیقه خود قیمت لاستیک را پیشنهاد می کند، از طرفی مردم نمی توانند آنلاین خرید کنند ونه بازار تایری وجود دارد که با قیمت دولتی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا