اخبار روز

قیمت بلیط هواپیما مجددا اعلام خواهد شد

به گفته پی ام آپ، رضا صدیق نیا در مورد قیمت پذیرش سطح وی تصریح کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش نرخ 29 درصدی را نسبت به سال 1400 تصویب کرد که آخرین دوره افزایش بلیت بود. اما در مورد تصویب ستاد اختلاف نظر وجود دارد تنظیم بازار وجود داشت، زیرا در سال 1400 سه دوره تغییر نرخ داشتیم، در دوره های تیر، آذر و دی.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه به طور میانگین ۲۹ درصد قیمت بلیت افزایش یافت اما سازمان هواپیمایی باید مرجع صادرکننده و محل برگزاری را شفاف سازی می کرد. وزارت راه و شهرسازی باید با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همه نهادهای ذی صلاح در این زمینه جلساتی می گذاشتیم و به جمع بندی می رسیدیم. طی روزهای گذشته این جلسات برگزار شد و امروز به نتیجه رسیدیم جدول تصمیم نهایی اعلام و در سایت های اینترنتی قرار خواهد گرفت و به اطلاع عموم خواهد رسید.

این مقام در سازمان هواپیمایی کشوری وی با بیان اینکه چرا با وجود آخرین تغییر نرخ در سال 1400، چرا بلیط هواپیما در ماه های اخیر با نرخ گران تری عرضه می شد، تصریح کرد: طبق وظیفه نظارتی ما و نظارت روزانه سازمان هواپیمایی کشوری، بیشترین تخلفات قیمت ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است. بازار غیررسمی، نه بازار خطوط هوایی و حتی سایت‌هایی که بلیط‌های دارای مجوز را ارائه، نمایش و می‌فروشند. بلکه بیشتر در سایت هایی انجام می شود که اجازه ما را ندارند.

صدیق نیا ادامه داد: رویکردی که ما در پیش گرفتیم این بود که اگر سایت ها از ما که خیلی کم بود مجوز داشتند با هر اختیارات قانونی آنها را تعلیق کرده و به مراجع قانونی مربوطه ارائه کنیم. بنابراین درخواست ما از مردم این است که اگر می خواهند از خدماتی در حوزه حمل و نقل هوایی استفاده کنند، از مجاز بودن و رسمی بودن مرجعی که می خواهند بلیط تهیه کنند، مطمئن شوند.

وی درباره دلیل این مشکل توضیح داد: در دو سال گذشته قیمت بلیت که منبع درآمد شرکت هواپیمایی است، هیچ تغییری نکرده است، اما عوامل هزینه این شرکت ها که اکثراً یکسان است. تغییرات و تغییرات بزرگی داشت حقوق و حقوق طبق مصوبه هیئت مدیره دولت همچنین کسب و کاری را در نظر بگیرید که درآمد خود را ثابت نگه داشته است اما عوامل هزینه آن در حال افزایش است. این شرکت باید فعالیت اقتصادی خود را متوقف کند یا بتواند پول جذب کنند.

رئیس سازمان نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و مؤسسات هواپیمایی کشوری در برنامه رادیویی ادامه داد: اگر بازار غیررسمی و پروازهای چارتر از قبل برقرار باشد صنعت دلیل آن ضعف پایه های مالی شرکت های هواپیمایی است چرا که ما اجازه تقویت منابع درآمد و قدرت آنها را نمی دهیم. پول بلیط خود را دریافت کنید

صدیق نیا درباره لغو پروازهای چارتر در برخی مسیرها نیز توضیح داد: بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کردیم و اعلام کردیم چارتر از تهران به شش مقصد و بالعکس ممنوع است. در برنامه کاری ما پروازهای چارتر نباید در این مسیرها باشد و به شرکت ها این فرصت را دادیم که تخصیص این بلیت ها را مشخص کنند. پس از اعلام رسمی نرخ، مشاهدات و بررسی های ما در حال انجام است و بازرسی های ما تشدید می شود و به مردم قول می دهیم که بازار را به حالت تعادل برگردانیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا