اخبار روز

قیمت بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نصف است.


به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا؛ فاطمه عباسی افزود: 130 هزار نفر از معلولان شدید شناسایی شده اند که با افتتاح حساب بانکی و ارائه سیم کارت می توانند در سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی بلیت نیم بها خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت انجام شد، اظهار داشت: بر اساس این ماده قانون استفاده از راه آهن عمومی و عمومی و داخل -سیستم های حمل و نقل اتوبوس شهری برای افراد دارای معلولیت شدید رایگان است. هزینه استفاده این افراد از دولت و سیستم‌های ریلی، هوایی و دریایی خارج از شهر، نصف آن است. برای اجرای این تبصره، وزارتخانه موظف است اقدامات و برنامه ریزی و تنظیم بودجه در لایحه بودجه سالانه را انجام دهد.

عباسی اعلام کرد: نصف قیمت بلیت ریلی و حمل و نقل هوایی معلولان شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال عملیاتی گذشته تبدیل شد.

علی محمد قدری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشتر درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین نهادهای سرپرستی است. وظیفه ای که بر عهده دولت ها بود اما سال ها عملی شد، امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دارای معلولیت شدید بتوانند بلیت رایگان اتوبوس درون شهری تهیه کنند و سایر بلیط های بین شهری ریلی، هواپیما و … را خریداری کنند. بلیط حمل و نقل دریایی نیم بها.

با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی اجتماعی و بانک پارسیان، مبلغ 2 میلیون تومان به حساب افراد دارای معلولیت شدید برای خرید کالا واریز می شود. هوا بلیط حمل و نقل زمینی و ریلی نیم بها. در این طرح بانک پارسیان تنها نمایندگی می پذیرد و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا