اخبار روز

قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف تهران چقدر است؟

به گزارش پی ام آپ، قیمت آپارتمان و اجاره در شمال و جنوب تهران بسیار بالاست. به همین دلیل بسیاری از اجاره نشین ها مجبور می شوند قید شمال و مرکز را بزنند و مستقیماً به محله هایی بروند که طبق آمار رسمی جزو ارزان ترین گزینه ها هستند. معمولاً فروشنده‌ها و مالکان شهرهای اطراف تهران قیمت‌های خود را به محله‌های ارزان‌قیمت پایتخت نزدیک می‌کنند و اکنون شهرهایی مانند شهرقدس، پردیس، شهریار، ملارد و… برای اجاره محبوب شده اند و مکان هایی ارزان برای اجاره هستند.

طبق آمار رسمی یافت آباد در ارزان ترین نقطه تهران واقع شده است. مرکز آمار می گوید متوسط ​​قیمت خانه هایی که زمستان سال گذشته به صورت رسمی در منطقه هجدهم به بازار عرضه شد، متری حدود 27 میلیون تومان بوده است. همانطور که بسترهای خرید و فروش املاک ادعا می کنند، میانگین ارقام ارائه شده توسط فروشندگان در یافت آباد هم اکنون تقریباً در همین محدوده است.

شهرک ولیعصر تهران یکی دیگر از محله‌هایی است که در منطقه 18 پایتخت واقع شده و جمعیت نسبتا زیادی را در دل خود جای داده است. به دو قسمت جنوبی و شمالی تقسیم می شود و به دلیل وجود کارگاه های بزرگ و متعدد مبلمان و سایر لوازم چوبی و پوشاک و آهن به یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی جنوب تهران تبدیل شده است.

خانی‌آباد نو جزو محله‌های منطقه ۱۹ تهران است و در جنوب پایتخت قرار دارد. از جنوب به بزرگراه آزادگان متصل است که معمولاً دستفروشان و مالکان نسبت به شرق، غرب و مرکز تهران پول کمتری می گیرند. آمارهای رسمی حاکی از آن است که خرید یک مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه 19 در آذر ماه سال گذشته به طور میانگین 31 میلیون تومان برای هر متر مربع هزینه داشته است و طبق اطلاعیه های منتشر شده اخیر این رقم به 36.5 میلیون تومان رسیده است.

شهریار حدود 40 کیلومتر با تهران فاصله دارد و با ماشین در حدود نیم ساعت می توان به این مسافت رسید. زوجی را تصور کنید که به محض شروع زندگی مشترک، شهریار را به جای تهران برای اجاره انتخاب می کنند و برای این کار بودجه ای بیش از 100 میلیون پیش پرداخت و پنج میلیون اجاره در ماه ندارند. با همین بودجه در شهریار گزینه هایی برای آنها وجود دارد که مشاوران املاک در هنگام ملاقات با مشتری آنها را به صورت یک واحد فول امکانات معرفی می کنند.

فاز ۱۱ پردیس از تمام فازهای این شهر به تهران نزدیکتر است. دقیقا در غربی ترین نقطه این شهر قرار دارد و فاصله آن با پایتخت ۲۵ کیلومتر است. بخش بزرگی از واحدهای مسکن مهر در فاز 11 پردیس قرار دارد و همین عبارت کافی است تا آن را به یکی از مهم‌ترین اهداف اجاره‌نشینان تهرانی تبدیل کند.

اسلامشهر یکی دیگر از شهرهای نزدیک تهران است که از شرق به شهرری، از جنوب به رباط کریم و از غرب به شهریار می رسد. عموماً برای تعیین قیمت آپارتمان و اجاره در شهرهای اطراف تهران از فرمول محله های ارزان قیمت در پایتخت استفاده می شود. یعنی به همان اندازه که امکان اجاره آپارتمان 70،80 متری با 100 میلیون پول پیش و پنج میلیون اجاره ماهانه در یافت آباد و شهر ولیعصر وجود دارد، به راحتی می توان خانه ای در اسلامشهر با این بودجه پیدا کرد.

تهرانسر در منطقه ۲۱ است. یعنی غرب تهران. در مقایسه با محله‌هایی مانند سعادت آباد، پونک و صادقیه، قیمت آپارتمان در تهران پایین‌تر است و آن‌طور که مرکز آمار می‌گوید، متوسط ​​قیمت منازل مسکونی در این نقطه از پایتخت در دی ماه سال گذشته متری 43 میلیون تومان بوده است. اکنون این رقم با احتساب اطلاعیه ها و ارقام پیشنهادی جدید به حدود 50 میلیون تومان رسیده است.

فاز یک اندیشه را باید از حوزه های مهم بازار املاک در این شهر بدانیم. در این نقطه از شهر اندیشه که نرسیده به شهریار است چند سالی است که ساخت و ساز آپارتمان های بالای چهار طبقه ممنوع شده است. حالا فردی که 100 میلیون پیش پرداخت دارد و می تواند 5 میلیون اجاره بها بدهد، در فاز اول ایده می تواند خانه هایی را در دست داشته باشد که با امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ اجاره داده می شود.

قیمت آپارتمان در چیتگر نسبت به بسیاری از محله های جنوب و مرکز تهران بالاتر است. اما برای شخصی که نمی خواهد در این مناطق اجاره کند، گزینه ای اقتصادی محسوب می شود. آمارها حاکی از آن است که در دی ماه سال گذشته برای هر متر آپارتمان مسکونی در منطقه چیتگر حدود 51 میلیون رد و بدل شده بود اما اکنون با احتساب آگهی هایی که درج می شود این رقم حدود 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

جنت آباد در منطقه پنج تهران قرار دارد که پس از افتتاح بزرگراه همت – آبشناسان به سه قسمت شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شد. به طور سنتی حجم معاملات ملکی در منطقه پنج تهران بیش از سایر مناطق پایتخت است و تنها در دی ماه سال گذشته 15 درصد از کل معاملات ملکی در تهران در این نقطه امضا شده است.

سرآسیاب ملارد یکی از مناطق کمتر شناخته شده استان تهران است. وقتی به نقشه نگاه می کنیم متوجه می شویم که آسیاب ملارد دقیقا در شمال غربی استان تهران قرار دارد و تقریباً 45 دقیقه با مرکز تهران فاصله دارد. آپارتمان 60 متری با تمامی امکانات در سر آسیاب ملارد آگهی شده است مبلغ ودیعه آن 150 میلیون است و صاحبخانه اجاره نمی گیرد. احتمالا به دلیل همین پرونده ها، آسیاب ملارد به یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای مستاجران تهرانی تبدیل شده است.

شهرقدس در غرب تهران و در 25 کیلومتری میدان آزادی قرار دارد. شهر قدس برخلاف پردیس و پرند که از شهرهای جدید استان تهران هستند مربوط به دهه 60 است و با متروی وردورد می توان از 10 کیلومتری آن رفت. در شهرک قدس یک واحد 80 متری نوساز با تمامی امکانات با 70 میلیون پیش پرداخت و 5 میلیون اجاره ماهانه اجاره می کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا