دانستنی ها

ویژگی ها و خصوصیات مردان ترسو و بی اعتماد به نفس

چه ویژگی هایی در یک مرد او را فردی با اعتماد به نفس و شجاع می کند؟

آیا شجاعت و اعتماد به نفس یک مرد با دستوراتی که در خانه می دهد، لباس هایی که می پوشد یا نحوه برخورد او با یک موقعیت مشخص می شود؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا 9 علامت هشدار دهنده کمبود اعتماد به نفس/عزت نفس و شجاعت در مردان را مرور کنیم:

1. او حسود است

یکی از نشانه های یک مرد خجالتی و فاقد اعتماد به نفس این است که اغلب نسبت به حلقه اجتماعی یا رابطه خود حسادت می کند. همه ما هر از گاهی حسادت را تجربه می کنیم. این به ویژه زمانی صادق است که ما می خواهیم چیزی داشته باشیم که شخص دیگری قبلاً داشته است. این احساس معمولاً به ما انگیزه می دهد تا سخت کار کنیم و به آنچه می خواهیم برسیم.

اگر به خودتان اطمینان دارید، به راحتی از مهارت ها، ظاهر، شخصیت یا ثروت شخص دیگری مرعوب نخواهید شد. احساس ناامنی و حسادت در یک رابطه یکی از نشانه های بارز اعتماد به نفس پایین است. آیا مرد شما وقتی با دیگران هستید ناراحت می شود؟ شاید وقتی شما زمان زیادی را با خانواده و دوستانتان می گذرانید عصبانی می شود و از صحبت کردن با مردان دیگر در محل کار یا محیط های اجتماعی خوشش نمی آید؟

مردانی که احساس ناامنی درونی می کنند دائماً در روابط خود دچار تعارض می شوند و این درگیری ها و درگیری ها ناشی از احساسات منفی آنهاست. متاسفانه حسادت یک شبه حل نمی شود. شما باید محرک های اساسی حسادت را در خود شناسایی کنید، ارزش خود را بشناسید و بر آن غلبه کنید.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

2. قدرت تصمیم گیری ندارند

به عنوان مثال، شما می خواهید یک شب را با مرد زندگی خود سپری کنید و وقتی از او می پرسید که دوست دارد چه کار کند، از پاسخ دادن طفره می رود. اگر دوباره نظرش را بپرسید با ترس می گوید: «نمی دونم می خوای چیکار کنیم؟»

او تا زمانی که مجبور نباشد هیچ تصمیمی نمی گیرد و مردی که احساس ناامنی می کند اغلب تصمیم گیری را به شریک عاشقانه اش واگذار می کند. دلیلش کدومه؟

مردانی که مشکلات عزت نفس دارند می ترسند به خاطر تصمیماتشان طرد شوند یا مورد انتقاد قرار گیرند. بنابراین اغلب از تصمیم گیری اجتناب می کنند و مسئولیت تصمیم گیری را به عهده دیگران می گذارند.

3. تحمل انتقاد را ندارد

بسیاری از ما در مواجهه با انتقاد مشکل داریم، اما اگر مردی هستید که از عهده هر نوع بازخورد یا نظری بر نمی آیید، احتمالاً به این دلیل است که اعتماد به نفس شما آسیب دیده است.

عزت نفس پایین پذیرش هر نوع انتقاد و قضاوت دیگران را دشوار می کند زیرا شما هر نوع بازخورد و نظری را حمله به شخصیت خود می دانید. مردانی که قاطعیت و اعتماد به نفس ندارند در مقابل هر انتقادی عصبانی و تدافعی می شوند.

آنها ممکن است منتقد را با این استدلال که آنها را دوست ندارند طرد کنند یا شخص دیگری را برای این موقعیت مقصر بدانند. اگر مردی نتواند انتقاد را تحمل کند، نشانه آن است که به هویت و شخصیت خود اعتماد کافی ندارد.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

4. او نمی تواند اشتباهات خود را بپذیرد.

هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند، چه در خانه و چه در محل کار، اما اشتباهات بخشی از انسان بودن است و ما باید از آنها درس بگیریم و جلو برویم. برای مردانی که اعتماد به نفس و شجاعت ندارند، پذیرش اشتباهات تقریبا غیرممکن است.

دلیلش این است که افرادی که مشکل عزت نفس دارند نمی خواهند عیب و نقص هایشان نمایان شود. او ممکن است عصبانی و عصبانی رفتار کند زیرا دوست ندارد اشتباه خود را بپذیرد. به جای اینکه به اشتباهات به عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری نگاه کنید، آنها را به عنوان یک ضعف و نقص شخصی می بینید.

برخی از مردان انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه می گیرند. اگر متوجه شدید که در رابطه دائماً انگشتان به سمت شما نشانه می روند، احتمالاً اعتماد به نفس او در خطر است.

در این شرایط به دنبال نشانه های فریب باشید. کلاهبرداران حرفه ای و عاطفی تمایل دارند به جای اینکه به درون خود نگاه کنند، دیگران را به خاطر اشتباهات خود سرزنش می کنند.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

5. کینه توز می شود

مردی که فاقد موضع جسورانه در رابطه است، نمی تواند احساسات واقعی خود را بیان کند. متأسفانه، اگر افکار و احساسات خود را برای خود نگه دارید، شریک عاشقانه شما هرگز نخواهد فهمید که واقعاً چه احساسی دارید و چگونه فکر می کنید.

مردانی که احساسات و افکار خود را در یک رابطه پنهان می کنند، وقتی همسرشان نیازهای آنها را برآورده نمی کند، احساس ناامیدی و ناراحتی می کنند. این موقعیت ها باعث ایجاد احساس رنجش می شود.

این شکل از رابطه زمانی بسیار رایج است که یکی از طرفین نتواند احساسات خود را شجاعانه بیان کند و در عوض، طرف مقابل احساسات خود را آزادانه و بدون سازش بیان کند.

رنجش با به بن بست رسیدن در حل تعارضات رابطه یا گفتن کلمات دلسرد کننده و ناراحت کننده در مشاجره ظاهر می شود و باعث می شود طرفین از یکدیگر فاصله بگیرند.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

6. نمی توانم به وضوح ارتباط برقرار کنم

عزت نفس پایین باعث سوء تفاهم می شود. چه مفهومی داره؟

سوء تفاهم به این معنا نیست که متوجه نمی شوید چه می گویید، بلکه به این معناست که نمی توانید ایده ها یا برداشت های خود را به درستی بیان کنید. در رابطه به چه معناست؟

مردان اغلب تمایلی به به اشتراک گذاشتن احساسات یا آسیب پذیری های خود ندارند، اما زمانی که شما جسور نیستید یا ارزش خود را تشخیص نمی دهید، باز بودن و صادق بودن در مورد خواسته ها و نیازهای همسرتان به یک چالش تبدیل می شود.

مردانی که با خود راحت نیستند، نمی توانند احساسات و افکار خود را به شریک زندگی خود بیان کنند، زیرا از درک درست آنها می ترسند. این احساس باعث دلسردی در رابطه می شود. وقتی برای بیان خواسته ها و نیازهای خود به اندازه کافی شجاع نباشید، نمی توانید از اعتقادات خود دفاع کنید و ترجیح می دهید از ترس اینکه سخنان شما منجر به درگیری و دعوا شود سکوت کنید.

۷- تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد.

یک مرد با اعتماد به نفس به درستی ارزش ها و هویت خود را می شناسد. او به نظرات دیگران گوش می دهد، اما می داند خط قرمزش کجاست و به هر قیمتی اعتقادات و شخصیت خود را حفظ می کند.

یکی از نشانه های مرد کم اعتماد به نفس و خجالتی این است که به راحتی تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد. او هر چیزی را که می شنود بدون بررسی صحت آن می پذیرد.

برخی از مردان حتی متوجه نمی شوند که عبارات و کلمات یک فرد چقدر غیرمنطقی و احمقانه است، آن را با چشم و گوش بسته می پذیرند. اگر فاقد ارزش ها هستید یا نمی توانید از باورهای خود دفاع کنید، اعتماد به نفس و جسارت شما مشکل ساز است.

مردانی که پس از گذراندن مدت کوتاهی با شخصی به راحتی وقت گذرانده‌اند و او را بدون قید و شرط می پذیرند، در اعتماد به نفس و عزت نفس خود مشکل دارند.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

8. به دیگران اجازه بدرفتاری بدهید

چرا نمی توانید از حقوق خود دفاع کنید؟

باید قاطع تر باشی!

مرد باش!

عباراتی هستند که معمولاً در خانواده به مردان گفته می شود. گاهی اوقات مردان فکر می کنند که قاطعیت مترادف با خشونت است و به جای دفاع از حقوق خود، نظرات خود را برای خود نگه می دارند.

هم در مردان و هم در زنان، عدم ابراز وجود ناشی از ناامنی و اعتماد به نفس پایین است. علیرغم فشارهای اجتماعی که همچنان به ما می گویند «آزادانه خود را بیان کنیم»، ترس از شکست یا خجالت در یک موقعیت باعث می شود از آن اجتناب کنیم.

در روابط، مردانی که از ابراز احساسات، نیازها و خواسته‌های خود برای شریک زندگی خود خجالتی هستند، اغلب احساس ناراحتی می‌کنند که خودشان را در اولویت قرار دهند یا نمی‌خواهند طرد شدن را تجربه کنند.

آنها به جای تعیین مرزهای سالم و نه گفتن، در چرخه معیوب جلب رضایت دیگران و قربانی کردن خود برای رفع نیازهای دیگران گیر می کنند. آنها به دیگران اجازه می دهند از آنها سوء استفاده کنند. این اعمال باعث تحریک پذیری، تغییر خلق و خوی ناگهانی یا طغیان خشم می شود زیرا برای مدت طولانی فقط به خواسته ها و نیازهای دیگران توجه کرده اند.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

9. همیشه منفی است

اگر احساس خوبی نسبت به خود نداریم، چگونه می توانیم دیدگاه مثبتی به زندگی داشته باشیم؟

مردانی که عزت نفس پایینی دارند بدبین هستند. آنها نسبت به رویدادهای جهان، فیلم ها و زندگی دیگران بدبین هستند. هیچ چیز مثبت و حمایتی از دهان این افراد بیرون نمی آید.

یک شریک عاشقانه بدبین، عاشقانه، حمایت کننده یا تشویق کننده نیست زیرا همیشه تحت تأثیر افکار منفی خود است. بودن در کنار فردی که همیشه منفی است برای سلامتی شما مضر است. این طرز تفکر محدود می تواند بر دیدگاه شما نسبت به زندگی تأثیر بگذارد و شما را از جستجوی موقعیت های سودمند باز دارد.

این افراد مدام در ملاء عام شکایت می کنند و این باعث می شود ارتباط شما با دوستان، خانواده و … قطع شود.

قربانی این مردان ترسو و ناامن نشوید!

آخرین کلمه

بسیاری از مردان موضع قاطع و جسورانه ای اتخاذ نمی کنند زیرا می ترسند بیش از حد خشن و پرخاشگر ظاهر شوند. طرد شدن یا مورد انتقاد قرار گرفتن به خاطر ظاهر و احساسات شما.

برای مردان سخت است که آسیب پذیر باشند و برای برخی ابراز احساسات و مسئولیت پذیری طبیعی نیست. علاوه بر این، برای برخی از مردان، اعتراف به عزت نفس پایین یا داشتن مشکل در اتخاذ یک موضع جسورانه به عنوان کاهش مردانگی آنها تلقی می شود.

دانستن این نشانه ها به مردان کمک می کند تا راهی برای خروج از موقعیت پیدا کنند و به دنبال کمک باشند و به دیگران کمک می کند با همدلی و حمایت به آنها نزدیک شوند.

اما اگر با مردی در ارتباط هستید که مدام از شما انتقاد می کند، شما را سرزنش می کند یا نمی تواند حسادت خود را متوقف کند، شاید وقت آن رسیده که بیشتر به آینده رابطه خود با او فکر کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا