نام این شخص در غرب خوانده می شود کنفوسیوس 551 قبل از میلاد شناخته شده است. قبل از میلاد، در نزدیکی تایفو در شرق چین با نام کونگ چیو (یعنی تپه) متولد شد. اجداد او زمانی در زمره اعیان زمان خود بوده اند، اما جایگاه خود را از دست داده بودند. بنابراین خانواده او روزگار سختی داشتند.

به گزارش فرادید، کنفوسیوس حتی در نوجوانی شیفته یادگیری بود. او موسیقی، ریاضیات، ادبیات باستان و تاریخ مطالعه کرد و به ویژه به سال‌های اولیه سلسله ژو (256–1046 قبل از میلاد) علاقه داشت، دوره‌ای که او آن را عصر طلایی می‌دانست که باید از آن تقلید کرد.

کنفوسیوس معتقد بود که «آموزش» و «تفکر» به فضیلت منجر می‌شود و کسانی که می‌خواهند به دیگران فرمان دهند باید نظم و انضباط و اقتدار اخلاقی را پرورش دهند.

او تلاش کرد تا در رده های حکومتی بالا برود، اما تمایل داشت با شخصیت نیرومند خود با دیگران مخالفت کند و از اختیارات خود برای ترویج حکمرانی خوب استفاده کند. او در نهایت به عنوان وزیر جنایت در ایالت لو منصوب شد، اما به دلیل تلاش های سخت اصلاحی اش از کار برکنار شد.

او سال‌ها تلاش کرد تا به صفوف دولتی بازگردد، این بار با اصلاح از درون، اما دریافت که در مقام معلمی بسیار موفق‌تر خواهد بود. کنفوسیوس با این اعتقاد که “همه مردم باید از آموزش بهره ببرنداو سنت شکنی کرد.

او از یادگیری مادام العمر «به خاطر خودش» یا خودشناسی و خودسازی (رشد شخصی) حمایت می کرد. او دایره وسیعی از پیروان را به خود جذب کرد که نام او را نام بردند کنفوسیوس آنها آن را می دانستند (استاد کونگ). این پیروان، آموزه های او را تحت عنوان «گفتگوشما ثبت نام کرده اید.

همانطور که در آنالکت ها اشاره شد، کنفوسیوس معتقد بود که هماهنگی اجتماعی به طور طبیعی ناشی از روابط صحیح و منظم مردم با یکدیگر و با خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه است. از این رو، ارتقای صفات فردی از جمله خیرخواهی، تعاون و فرزندسالاری را از ضروریات تربیت افراد فرهیخته و وظیفه شناس که از طریق خدمات عمومی به نفع جامعه باشد، تاکید کرد.

حکمت را پخش کن

کنفوسیوس در زمان خود تا حد زیادی نادیده گرفته شد. در زمان مرگ او در سال 479 ق.م. در قرن اول قبل از میلاد، او حدود 3000 دانش آموز را به جای گذاشت که خود را وقف حفظ و انتشار آموزه های استاد خود کردند. آموزه های کنفوسیوس در قرن دوم قبل از میلاد توسعه یافت. سلسله هان با اشتیاق آن را به عنوان ایدئولوژی دولتی چین در قرن اول قبل از میلاد پذیرفت. آنالکتس برای هزاران سال الگوی دولت ها و افراد بود که در آن زمان بر تاریخ و تمدن چین تأثیر گذاشت.

تایفون، زادگاه کنفوسیوس

کنفوسیوس در طول زندگی خود در زادگاهش تایفو در شرق چین بسیار مورد احترام بود نبود اما به مرور زمان این بی توجهی از بین رفت. فداکاری های نسل های متوالی فرمانروایان و مردم در طول قرن ها به حفظ سرزمین (اکنون مقدس) آن کمک کرد.

امروزه معبد، گورستان و خانه خانوادگی کنفوسیوس بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو هستند و همچنین مقاصد گردشگری و زیارتی محبوبی هستند. معبد کنفوسیوس اندکی پس از مرگ او در سال 479 قبل از میلاد ساخته شد. ساخته شده. با گذشت زمان، این معبد به یک مجموعه 50 هکتاری تبدیل شد.

نماد قدرتمندی از وضعیت این “پادشاه بی تاج” (که شاگردانش او را می نامیدند) این است که کاشی های لعابدار سقف معبد او زرد است، رنگی که معمولاً برای امپراتوران اختصاص دارد.

زندگی سخت کشاورزان

چائو کوئو از مقامات سلسله هان در سال 178 قبل از میلاد گزارش داد. قبل از میلاد: “کشاورزان هسته اصلی جامعه کشاورزی چین بودند.” زندگی آنها به طرز وحشیانه ای سخت بود. آنها در هیچ یک از چهار فصل حق تعطیلات نداشتند… هر چقدر هم که زحمت می کشیدند ممکن بود جان خود را در اثر سیل و خشکسالی یا ظلم حاکمان از دست بدهند… باید بدهی ها و مزارع و خانه های خود را می پرداختند. ، حتی فرزندان و نوه های خود را بفروشند.

در دوره هان، کشاورزان گاوآهن هایی با نوک آهنی داشتند و گاوها و الاغ ها به آنها کمک می کردند. اما مالیات ها ظالمانه بود و کشاورزان مجبور به ارائه خدمات دولتی اجباری شدند. مزارع کوچک آنها بین چندین وارث تقسیم شد. راهزني و شورش آغاز شده بود و شورش دهقانان در قرن بيستم مؤثر بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *