اخبار روز

فوری/جزئیات اجرای طرح کالابرگ برای ۳دهک کم درآمد اعلام شد!

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعداد فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ در حال حاضر به ۹۰ هزار فروشگاه افزایش یافته است و بزودی این تعداد به ۱۰۰ هزار فروشگاه خواهد رسید.

به گزارش پی ام آپ، علیرضا عسگریان امروز در نشست خبری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی در کشور اظهار کرد: طرح فهرست کالاهای الکترونیکی بر اساس بودجه اجرا می شود. قانون قبل از یارانه نقدی جمع آوری می شود و مردم می توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار 11 قلم کالا را خریداری کنند.

وی این 11 مورد را شامل: مرغ، تخم مرغ، گوشت منجمد، شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات نام برد.

عسگریان افزود: در صورتی که سه دهم خانوارهای کم درآمد علاوه بر اینکه یک ماه اعتبار یارانه خود را زودتر واریز می کنند، می توانند حداقل 50 درصد از یارانه 400 هزار تومانی خود را برای خرید 11 قلم کالا، 120 هزار تومان هزینه کنند. معادل 30 درصد یارانه اضافی به حساب آنها واریز می شود که باید از این هزینه اضافی برای خرید 11 کالا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 11 قلم کالای کاتالوگ الکترونیکی تورمی است، ادامه داد: در حال حاضر اگر فردی در سه دهک پایین جامعه 50 درصد از 11 قلم کالا را خریداری کند، حدود 40 هزار تومان برای تورم این اقلام می شود. او همچنین 120 هزار تومان و در مجموع حدود 160 هزار تومان به شرط خرید این 11 قلم یارانه دریافت می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در حال حاضر جمعیت سه دهک پایین درآمدی جامعه حدود 8 میلیون خانوار یا 29 میلیون نفر است که از این تعداد یک میلیون خانوار معادل 3.2 میلیون نفر است. ، محصولات الکترونیکی دریافت کرده اند با استقبال مواجه شده اند و با اطلاعات بیشتر در آینده میزان پذیرش افزایش خواهد یافت.

عسگریان درباره نحوه اطلاع از کاتالوگ الکترونیکی نیز گفت: مردم می توانند با نصب برنامه «شما» از شبکه ملی اعتبار و یا کد دستوری #1463* از آدرس فروشگاه ها و 90 هزار فروشگاه همکار در پروژه کاتالوگ مطلع شوند. 500* و پس از نصب برنامه، نزدیکترین فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ به آنها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: تعداد فروشگاه های متصل به پروژه کالابرگ به 90 هزار فروشگاه رسیده و به زودی این تعداد به 100 هزار فروشگاه خواهد رسید و به زودی تابلوهایی بر روی ویترین فروشگاه ها نصب می شود که این فروشگاه به پروژه الکترونیک کالابرگ متصل است. و مردم می توانند از آن فروشگاه ها برای محصولات مورد نظر از کاتالوگ استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: 11 قلم کالای مشمول در طرح فهرست محصولات الکترونیکی بر اساس تحقیقات انجام شده محاسبه شده است که افزایش یا کاهش آنها مستلزم تحقیقات فراوان و تایید سازمان غذا و موسسه تغذیه است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا