اخبار روز

خبر فوری؛ جزئیات حقوق بازنشستگی به افرادی بالای ۱۰ سال سابقه بیمه اعلام شد!

جزئیات پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، مجتبی احمدلو، متخصص اقتصاد آنلاین، به عملکرد کمیته امداد در خصوص بیمه اجتماعی مددجویان اشاره کرد. او تاکید کرد که یکی از خدمات مهم و موثری که به مددجویان ارائه می‌شود، بیمه‌های اجتماعی است که توسط کمیته امداد تامین می‌شود. این خدمات به منظور توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان، به خصوص در دوران سالمندی، ارائه می‌شود.

احمدلو اشاره کرد که در سال ۱۳۹۰، بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار با ضریب ۱۸ درصد آغاز شد. در این برنامه، قرار شد دولت به مدت ۱۰ سال، ۱۰ درصد بیمه را از محل یارانه‌ها و ۸ درصد بیمه را از دستگاه‌ها پرداخت کند. اما پس از اتمام این دوره، به دلیل عدم اختصاص اعتبار از سوی دولت، کمیته امداد با استفاده از منابع خود بیمه مددجویان را با ضریب ۱۴ درصد و اولویت بندی ۴۵ تا ۵۰ سال بیمه نمود.

پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار 45 تا 50 ساله تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل سلامت و تامین اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به 26 هزار و 382 زن سرپرست خانوار که ترجیحاً بین 45 تا 50 سال با نرخ بیمه 14 درصد تامین اجتماعی در یک هزار و 401 تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر برای 63 هزار و 987 متقاضی کمیته امداد تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 62 هزار و 583 نفر زن سرپرست خانوار و هزار و 404 نفر مرد سرپرست خانوار هستند.

به گفته احمدلو، پرداخت بیمه 458 نفر با ضریب 12 درصد (با احتساب خدمات مستمری)، پرداخت بیمه 26 هزار و 733 نفر با ضریب 14 درصد و پرداخت بیمه 36 هزار و 796 نفر با ضریب 18 درصد (با احتساب مستمری، مزایای فوت و از کارافتادگی).

احمدلو همچنین اعلام کرد: طی سه ماهه نخست امسال یک هزار و 802 نفر از کمیته مددکاری بازنشستگان تامین اجتماعی شدند که از این تعداد 50 نفر مرد و یک هزار و 752 نفر زن هستند.

در سال گذشته، بیش از ۷۰۰۰ مددجو بازنشسته دریافت مستمری بازنشستگی شدند. مبلغ مستمری بازنشستگی امسال برای افراد با ۱۰ سال سابقه بیمه، ۲.۱ میلیون تومان است.

همچنین ذکر شد که در سال ۱۴۰۱، ۷۰۴۵ نفر از مددجویان کمیته امداد بازنشسته تامین اجتماعی شدند، که ۶۸۹۴ نفر زن و ۱۵۱ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، درباره برنامه امداد برای بیمه اجتماعی مددجویان توضیح داد و اظهار کرد: بیمه کردن تمامی مددجویان نیازمند اعتبار بالا است. تاکنون، در امداد، اولویت داده شده است که به زنان ۴۵ تا ۵۰ سال با اولویت خانواده‌های پرجمعیت یا با سطح محرومیت بیشتر بیمه ارائه شود.

احمدلو گفت: میزان مستمری امسال تامین اجتماعی برای افرادی که 10 سال بیمه پرداخت کرده اند ماهیانه 2.1 میلیون تومان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا