اخبار روز

فرمول پرداخت یارانه تغییر کرد. تغییر اعشاری بسته به مدل ماشین و حساب بانکی


به گزارش مانیبان، بر اساس قانون بودجه 1402 بند (د) تبصره 17، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر شش ماه یکبار عشر درآمد خانوار را به روز کند و بر اساس رفتار مالی تغییراتی ایجاد شود. افراد و شاخص های مختلف رفاه.

بر این اساس دهک‌های درآمدی از بعد خانوار حذف شده و به‌عنوان «افراد» از بین می‌روند تا فاصله دهک‌ها ساده باشد. در مرحله دوم، آنها به عنوان “درصد” آورده شده اند تا تجزیه و تحلیل بین اعشاری را بتوان دقیق تر و دقیق تر تجزیه و تحلیل کرد. بنابراین هر دهک درآمدی 10 قسمت و درصد می شود. با اجرای صدکبندی، 79 میلیون و 600 هزار ایرانی یارانه ای (حدود 80 میلیون ایرانی) در این چرخه صدکبندی می چرخند.

چندی پیش مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران اعلام کرد بر اساس اجرای صدک ها، 60 هزار خانوار در صدک های 99 و 100 از دریافت یارانه حذف شدند و 60 هزار خانوار جدید با صدک پایین مشمول دریافت یارانه شدند.

رتبه‌بندی درصدی تحلیل‌ها را کوچک‌تر و آسان‌تر می‌کند و به این ترتیب ممکن است یک نفر در دهک سوم باشد اما در صدک 39 باشد یا فرد دیگری در صدک 31 باشد. اگرچه هر دو نفر در دهک سوم هستند اما صدک آنها متفاوت است.

به گزارش امروز ایسنا، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی کشور با اشاره به ثبت آخرین به روز رسانی امحای خانوارها گفت: در حالی که آخرین به روز رسانی امحای خانوار دی در ماه سال گذشته انجام شد و مرحله بعدی در اوایل شهریور ماه انجام خواهد شد.

علیرضا محمدی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اطلاعات ثبت شده، دقیق و موثق دریافتی از دستگاه‌های مختلف شمارش و گسترش خانوارها را سالی دو بار (هر ۶ ماه) به‌روزرسانی کند. . آهسته. تدریجی

ادامه: با توجه به اینکه آخرین به روز رسانی اعشار در دی سال گذشته انجام شد، مرحله بعدی اوایل شهریورماه برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه مشمولان فعلی یارانه بر اساس آخرین به روز رسانی عشر یارانه خود را دریافت می کنند، افزود: افرادی که در سامانه ثبت نام نسبت به عشریه اعتراض و اعتراض کرده اند به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان مورد رسیدگی قرار می گیرند. زمان اجرای تغییرات در ماه سپتامبر است. به عبارت دیگر، عشر خانواده را نمی توان تا دوره به روز رسانی بعدی تغییر داد و پس از دریافت اطلاعات از دفتر ثبت اقتصادی و اجتماعی، مجددا ارزیابی می شود.

رئیس مرکز اطلاعات و مطالعات بهزیستی ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، 8 درصد از افرادی که تغییری در امحای خود داشته اند اعتراض ثبت کرده اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت آمار ثبت نام اقتصادی و اجتماعی هستیم و اگر اعتراض تایید شد، در شهریور ماه اعمال می شود.

محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه بندی صدک خانوارها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایتی وزارت رفاه اجتماعی، کارت شناسایی اقتصادی خانواده در هر یک از شاخص ها به صورت صدکی رتبه بندی شده است مدل خودرو یا میزان تراکنش های بانکی و درآمد، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص می شود و در نهایت این صدک ها میانگین صدک کل خانوار را نشان می دهد.

وی از شهروندان خواست اعتراض خود را از طریق سایت پشتیبانی و یا با شماره تلفن 0216369 با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر برای عموم آزاد است، ثبت کنند.

استعلام با کد ملی یکی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درک این موضوع است و افراد می‌توانند با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، دهک درآمد خانوار خود را شناسایی کنند.

با توجه به اینکه اعتراض مردم به مبالغ یارانه همچنان قوی است، مهم است که بدانیم افراد در کدام دهک های درآمدی قرار می گیرند.

استعلام با کد ملی یکی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درک این موضوع این است؛ برای این کار افراد باید با شماره تلفن 09200006369 تماس بگیرند.

سایت دهک یارانه ای; نحوه ورود به سامانه دهک یارانه ای با کد ملی

آخرین تغییرات عشر خانواده بر اساس داده های اقتصادی سال های 1399 تا 1402 در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شد که نشان دهنده عشر خانواده و وضعیت شمولیت نبود یارانه نقدی دریافت می شود.

پایگاه بهزیستی ایران با دسترسی به تمامی اطلاعات اقتصادی جامعه به طور فزاینده ای مجهز شده و بر اساس این اطلاعات وضعیت درآمدی خانوارها را در نظام حمایتی تغییر می دهد.

چه چیزهایی در این سیستم دیده می شود؟

در این سامانه که مبنای پرداخت یارانه و تخصیص حمایت های دولتی است، شرایط جدید اقتصادی خانوارها اعم از عشر درآمد، صرف نظر از اینکه یارانه نقدی لحاظ شده باشد یا خیر، گزارش حساب بانکی کامل، وضعیت درآمد خانوار، مالکیت خودرو، سهام کد صرافی و غیره منتشر شده است.

مبنای اطلاعات مورد استفاده در سامانه پشتیبانی، اطلاعات اقتصادی خانوارها از سال 1399 تا 1402 است که بیشتر آن مربوط به حساب های بانکی است. به عبارت دیگر با دسترسی های ایجاد شده برای پایگاه رفاهی ایرانیان، هرگونه تراکنش بانکی اعم از خرید کارت، انتقال حساب به حساب، پایا، ساتنا و تراکنش کارت به کارت در تاریخچه مالی خانوار ذخیره می شود. و این ارقام مبنای تغییر دهک درآمد خانوار خواهد بود.

خانوارها می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک خود به سامانه پشتیبانی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

با ورود به سامانه عشر خانواده امکان احراز و پیگیری واریز معیشت متقاضیان وجود دارد. سامانه جدید دهک یارانه ای به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می توانند با وارد کردن کد ملی در سامانه پشتیبانی دهک با کد ملی ثبت نام کنند.

دولت سیزدهم قصد حذف یارانه را ندارد اما هر شش ماه یکبار دهک درآمدی خانوار را بر اساس صدک به روز می کند. بر این اساس می توان صدک های بالا را از دایره یارانه خارج و صدک های پایین را در نظر گرفت.

ایسنا در گزارشی نوشت: دولت هیچ قصدی برای حذف یارانه نقدی ندارد. این موضوع در روزهای اخیر همواره مورد تاکید مسئولان بوده و وزیر کار نیز به آن اشاره کرده است.

به گفته صولت مرتضوی، یارانه نقدی به میزانی که تصویب و اجرا شده است ادامه خواهد داشت و تحت هیچ شرایطی حذف نخواهد شد. اما دولت یک سری سیاست های تشویقی و کمک معیشتی دارد که قرار است به نوعی قیمت ها را متعادل کند.

اما سوال اینجاست که مشوق ها و سیاست های معیشتی دولت چیست؟ دولت سیزدهم برای ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، درصدها را علاوه بر اعشار مطرح کرده است.

بر این اساس دهک های درآمدی از بعد خانوار حذف می شوند و به عنوان «فرد» از بین می روند تا فاصله دهک ها ساده باشد. در مرحله دوم، آنها به عنوان “درصد” آورده شده اند تا تجزیه و تحلیل بین اعشاری را بتوان دقیق تر و دقیق تر تجزیه و تحلیل کرد. بنابراین هر دهک درآمدی 10 قسمت و درصد می شود. با اجرای صدکبندی، 79 میلیون و 600 هزار ایرانی یارانه ای (حدود 80 میلیون ایرانی) در این چرخه صدکبندی می چرخند.

رتبه‌بندی درصدی تحلیل‌ها را کوچک‌تر و آسان‌تر می‌کند و به این ترتیب ممکن است یک نفر در دهک سوم باشد اما در صدک 39 باشد یا فرد دیگری در صدک 31 باشد. اگرچه هر دو نفر در دهک سوم هستند اما صدک آنها متفاوت است.

مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران در روزهای اخیر اعلام کرد بر اساس اجرای صدک ها، 60 هزار خانوار در صدک های 99 و 100 از دریافت یارانه محروم شدند و 60 هزار خانوار جدید با صدک پایین مشمول دریافت یارانه شدند.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر شش ماه یک‌بار عشر درآمد خانوار را به‌روزرسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف تغییرات ایجاد شود. از رفاه .

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه پشتیبانی عشر با کد ملی

داوطلبان برای ثبت نام در سایت پشتیبانی معیشت باید مراحل زیر را انجام دهند:

1. وارد سامانه پشتیبانی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شوید

2. گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

3. پنجره ورود به سیستم پشتیبانی معیشتی را نشان دهید.

4. اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانوار و شماره حساب سپرده یارانه را در کادر دوم ثبت کنید.

اگر ماهانه یارانه اصلی را دریافت می کنید اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده اید، شماره حساب یارانه خود را در این قسمت ثبت کنید. اما اگر حتی کمک هزینه زندگی شما چند سال پیش به حالت تعلیق درآمد، شماره حسابی را که قبلاً کمک هزینه زندگی به آن واریز شده است وارد کنید. با تکمیل اطلاعات در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند ساله» قرار می گیرید.

اگر با یکی دیگر از اعضای خانواده زندگی نمی کنید و سرپرست خانواده هستید، باید گزینه “خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

5. کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید

6. تکمیل فرم رضایت برای دسترسی به اموال و اطلاعات مالی خانواده

7. پایان مراحل ثبت نام در سامانه.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا