اخبار روز

سلاح های شوروی بهتر است!

جاناتان پوکت آمریکایی که در حال حاضر به عنوان یک تک تیرانداز در اوکراین خدمت می کند، گفت که واحد او تفنگ های کلاشینکف AK-74 شوروی را که در ابعاد 39 میلی متر در 5.45 میلی متر ساخته شده اند به سلاح های مدرن امروزی ترجیح می دهد.

به گزارش گجت نیوز، دلیل اینکه این تک تیرانداز آمریکایی در واقع گفته است که گلوله های سلاح های روسی راحت تر پیدا می شود و حتی می توان آنها را از دست روس ها گرفت. با شروع حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی شروع به کمک رسانی به اوکراین کردند. با این حال، اخیراً گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد تأمین مهمات و پشتیبانی نظامی از اوکراین تا حدی کاهش یافته است.

اظهارات این تک تیرانداز آمریکایی در اخبار نظامی جنجال زیادی در رسانه ها به پا کرده است و در همین راستا ما در تیم گجت نیوز به بررسی این ادعا و مطالب مرتبط در این مقاله می پردازیم.

تک تیرانداز آمریکایی ادعا می کند که برتر از سلاح های باستانی است

جاناتان پوکت می گوید که اگر به مناطق مختلف اوکراین سفر کنیم به احتمال زیاد این نوع گلوله را خواهیم یافت. چون اکثر اوکراینی ها با این سلاح و این گلوله ها می جنگند. به عبارت دیگر، اوکراین که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، با بسیاری از سلاح های قدیمی از همان دوران که مدت ها در این کشور بوده، می جنگد.

این تک تیرانداز آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به سلاح و مهمات، بلافاصله به یک پایگاه نظامی روسیه حمله کرده و آنها را از آنجا خواهیم برد. چون روس ها در اکثر پایگاه های خود گلوله کلاشینکف AK-74 دارند.

پوکت یکی او عضو یگان رزمی تیپ موتوری 59 ارتش اوکراین است. این گروه در واقع یک یگان شناسایی است اما هم عملیات تهاجمی و هم دفاعی را انجام می دهد. او در ماه ژانویه در کیف، پایتخت اوکراین بود و پس از آن حادثه در حال ریکاوری و تمرین بود.

تک تیرانداز آمریکایی با سلاح کلاشینکف AK-74

وی گفت که در دسترس بودن بالای تفنگ های قدیمی در میان سربازان اوکراینی نیز تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است یکی این یکی از مسائل مربوط به برنامه ریزی نظامی دولت اوکراین است. اوکراین از تانک ها و سلاح های نیروهای روسیه برای مقابله با تجاوز روسیه استفاده می کند. این استفاده همچنین شامل مهمات سربازان روسی شکست خورده یا سربازان فراری می شود.

کلاشینکف AK-74 اولین بار در دهه 1970 توسعه یافت و نسخه به روز شده آن، AK-74M، اولین بار توسط ارتش روسیه در سال 1991 مورد استفاده قرار گرفت. به گفته سازنده این سلاح، نسخه دوم همچنان در ارتش روسیه به عنوان یک سلاح استاندارد به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون تک تیراندازان آمریکایی به دلیل دسترسی راحت تر به ابزار این سلاح، آن را به سلاح های مدرن ترجیح می دهند.

کمبود مهمات در اوکراین

در حال حاضر نیروهای مسلح اوکراین با مشکل کمبود مهمات مواجه هستند و کشورهای غربی و ناتو حمایت نظامی خود را از این کشور کاهش داده اند. در همین راستا اخیراً آمریکا حدود 1000 سلاح سبک به همراه مهمات دیگر به این مناطق ارسال کرده است که این تنها اقدامی موقتی است. سربازان در اوکراین گزارش می دهند که مهمات خود را جیره بندی می کنند و حتی روزها را بدون گلوله می گذرانند تا اهداف با ارزش روسیه را مورد اصابت قرار دهند.

سر راست یکی یکی از بزرگترین کمبودهای اوکراین مربوط به دفاع هوایی و توپخانه است که نبرد در خط مقدم را دشوارتر کرده و شهرها را تقریباً بی دفاع کرده است.

ادعای عجیب بهترین تک تیرانداز آمریکایی: سلاح های دوران شوروی بهتر بود!توپخانه موشکی ام 142 اوکراین

ولودیمیر زاچینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که روسیه 10 برابر بیشتر از اوکراین گلوله‌های توپخانه دارد و احتمال شکست روسیه تقریباً صفر است مگر اینکه ایالات متحده مهمات کافی را تامین کند. این یک هشدار است و کارشناسان نظامی همچنین هشدار می دهند که اگر اوکراین شکست بخورد، وضعیت آمریکا و کشورهای غربی ممکن است دچار مشکل شود. حتی ممکن است روسیه با ادامه حملات ناتو را تهدید کند و این می تواند آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

تامین منابع مورد نیاز اوکراین

پوکت همچنین گزارش داد که نیروهای اوکراینی دیگر نمی توانند تانک های روسی را با آتش توپخانه عقب برانند. چون فقط چند باشگاه باقی مانده و آنها را برای زمان لازم نگه داشته اند.

در چنین شرایطی کشورهای اروپایی سعی در جمع آوری مهمات و تحویل آن به اوکراین دارند. اما اکنون شرکت های دفاعی نیز اعلام کرده اند که تولید آنها نیز به دلیل کمبود منابع کاهش یافته است.

با این وجود، رئیس دولت چک در تلاش است تا تسلیحات و مهمات مورد نیاز اوکراین را به خارج از قاره اروپا برساند. رئیس جمهور این کشور از بسته حمایتی نظامی که در هفته های آینده با سلاح و مهمات جدید به اوکراین ارسال می شود، خبر داد.

این تک تیرانداز آمریکایی گفت که اوکراین در حال حاضر به تجهیزات توپخانه ای نیاز دارد تا مانند گذشته تانک ها و تجهیزات روسیه را به راحتی منهدم کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا