اخبار روز سینما

فرمان مرادی هنرمند موسیقی درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، فرمان مرادی زاده وی است خرداد 1326 در کرمانشاه، سازنده، نوازنده و مرمت ساز آلات موسیقی ایرانی بود.

وی فعالیت هنری خود را از سال 1349 در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی آغاز کرد. وی بعدها رئیس و مربی کارگاه ساختمانی این مرکز شد. مرادی در ساخت تنبور از راهنمایی های علمی استاد الهی نوازنده تنبور نیز بهره برد. او انواع سه تار، طبل، ویولن و سازهای زهی را با الگوبرداری از اساتید پیشین این سازها و یا به روش های بدیع ساخت.

فرمان مرادی با توجه به موقعیت حرفه ای خود در کانون حفظ و اشاعه هنرمندانی چون داریوش صفوت، احمد عبادی، سعید هرمزی، یوسف فروتن، علی اصغر بهاری، علی تجویدی، فرهنگ شریف، جلیل شهناز، محمود کریمی و منصور. نریمان، فریدون حافظی، محمود تاجبخش، غلامحسین بیگ خانی و محمد مقدسی سازهای خود را می ساختند.

وی همچنین نویسنده کتابی با عنوان سوز و ساز عشقی (درباره هنر و زندگی محمد نوایی) است که توسط انتشارات تسنیم منتشر شده است.

مرادی در سال ۱۳۷۲ با رتبه پنجم ساز و با ۲۳ سال سابقه حرفه ای در مرکز حفظ و نشر موسیقی بازنشسته شد. از آن سال به بعد به عنوان مدرس و کارشناس در مرکز مشغول به کار شد.

از جمله فعالیت های اجرایی وی می توان به عضویت در کمیته مؤلفان انجمن سازندگان ساز، عضویت در هیئت مدیره انجمن سازندگان ساز (سه دوره دو ساله)، یک دوره دو ساله به عنوان نایب عضو هیئت مدیره خانه موسیقی، دو دوره دو ساله به عنوان نایب عضو انجمن مدرسین ساز و همچنین کارشناس موزه موسیقی ایران.

فرمان مرادی علاوه بر ساخت سازهای ایرانی، نوازنده سه تار، تار و تنبور نیز بود.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا