اخبار روز سینما

کدام فیلم ها به جشنواره ونیز میروند؟ /فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز 2023 زیر پای چه کسی پهن خواهد شد؟

در حالی که 3 ماه تا هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز باقی مانده است، پیش بینی می شود این دوره مملو از فیلم هایی از سوفیا کاپولا، ریدلی اسکات، وودی آلن، رومن پولانسکی، مایکل مان و بردلی کوپر باشد.

فیلم علمی تخیلی یورگوس لانتیموس «بیچارگان» با بازی اما استون، درام مهاجرتی ماتئو گارونه «من کاپیتان هستم» و کمدی سیاه پابلو لارین «ال کوند» درباره آگوستو پینوشه در اکران هستند.

همچنین مایکل مان “فراری” با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، کمدی “جادوگران!” پیت دیویدسون از دیوید مایچاد، نائومی اسکات و اورلاندو بلوم و فیلم جدید لوکا گوادانینو به نام The Challenger با بازی زندایا و جاش اوکانر نیز به نظر می رسد که می توانند در لیدو به پایان برسند.

میشل فرانکو، برنده جایزه بزرگ هیئت داوران 2020 برای “نظم جدید” که در سال 2021 با “گروب” نیز رقابت کرد، می تواند با فیلم انگلیسی زبان “خاطره” با بازی جسیکا چستین و پیتر سارسگارد به لیدو بازگردد. . . درام «بالاخره طلوع» ساوریو کوستانزو که در دهه 1950 می گذرد و یکی از ساخته های چینه چیتا با بازی لیلی جیمز و ویلم دافو است و «پریسیلا» جدید سوفیا کاپولا با بازی کلی اسپانی و جیکوب آلوردی نیز باید از جمله حاضران باشند. در ونیز امسال

2 فیلم نتفلیکس که بخشی منظم از فصل جوایز هستند نیز ممکن است موفق شوند به ونیز بروند: «استاد» یا «استاد»، داستان عشق آهنگساز لئونارد برنشتاین و فلیسیا مونته‌آلگار، به کارگردانی بردلی کوپر، که «A Star Is Born» 5 سال پیش در Lido نمایش داده شد و The Nyad با بازی Annette Bening در نقش شناگر ماراتن، Diana Nyad از Elizabeth Chai Vassarhelly و Jamie Chin.

«ناپلئون» اپل به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس و ونسا کربی و کمدی سیاه «Salt Burner» به کارگردانی استودیو آمازون با بازی روزاموند پایک، مولیگان، بری کیگان و ریچارد ای. گرانت نیز واجد شرایط هستند. در راه. به لیدو

پس از یک سال رقابتی برای فیلم‌های فرانسوی که به‌طور عجیبی در کن غایب بودند، مانند «امپراتوری» برونو دومون، «هیولا» برتراند بونلو و «نامطلوب‌ها» لژ لی، این امکان وجود دارد که به ونیز راه پیدا کنند.

دیگر عناوین فرانسوی بالقوه نیز می‌توانند به ونیز علاقه‌مند باشند، از جمله داستان‌های زن محور مانند درام تاریخی آرنو د پیلر، حزب احمق‌ها، اقتباس ادبی ونسا فیلهو Contentment، و فیلم بیوگرافی بانوی اول فرانسه برنادت با کاترین دونو. با اجرای لی دومناخ.

سدریک کان همچنین ممکن است در جشنواره فیلم ونیز پس از فیلم «ماجرای گلدمن» که بخش کارگردانی دو هفته‌ای جشنواره فیلم کن را افتتاح کرد، حضور داشته باشد.

«قصر» رومن پولانسکی و «کودتای خارش» ساخته وودی آلن نیز می‌توانند در فهرست فیلم‌های ونیز به همراه فیلم «مرد سگی» لوک بسون که در اواخر سپتامبر در فرانسه اکران می‌شود و احتمالاً بحث‌برانگیز است، قرار بگیرند.

از بریتانیای کبیر، «احتکار»، درام درباره رابطه مادر و دختر به کارگردانی لونا کارمون که با حمایت بی‌بی‌سی با بازی هیلی اسکوایرز و جوزف کوین ساخته شد، مستند «جان گالیانو» نوشته کوین مک‌دونالد، علمی فیلم تخیلی «قوقای آسمان» ساخته معین حسین و اولین کارگردانی جاستین اندرسون با عنوان «خانه شنا» با بازی آریان لبد و کریستف ابوت در فهرست ونیز قرار دارد.

«شکار در ونیز» ساخته کنت برانا نیز می تواند فیلم خوبی خارج از رقابت باشد، در حالی که فیلم «تپه های شنی: قسمت دوم» ساخته دنیس ویلنوو می تواند کارگردانش را 2 سال پس از اولین قسمتش به ایتالیا بازگرداند.

امسال هشتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از چهارشنبه ۳۰ آگوست تا شنبه ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا