اخبار روز

غیر عمدترین زندانیان تهران

معاون ستاد دیه استان تهران: استان تهران با 1794 اختلاف نسبت به اصفهان، کردستان و خراسان رضوی بیشترین آمار زندانیان جرایم عمد را دارد.

استان تهران با اختلاف زیادی نسبت به اصفهان، کردستان و خراسان رضوی، بیشترین تعداد زندانیان جرایم عمد را دارد.

به گزارش ایسنا، عباس کشانی، مدیر ستاد دیه استان تهران به نقل از ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: در زندان های پایتخت یک هزار و 794 زندانی که بدهی مالی دارند و ملزم به پرداخت هزینه حوادث صنعتی و ترافیکی هستند، نگهداری می شود. تصادفات در صدر فهرست عددی مجرمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 119 نفر زن هستند، افزود: بر اساس روال رسیدگی به پرونده مددجویان خدمت رسانی ستاد دیه و با رعایت ملاحظات مندرج در اساسنامه و آیین نامه اجرایی، از جمعیت حدود یک هزار نفری. هشتصد زندانی جرایم غیرعمد در استان تهران. در شرایط فعلی تنها 319 نفر مشمول شرایط حمایت و مشمول کمک حقوقی و مردمی به سمت آزادی هستند، مابقی به دلیل سوء سابقه و یا جرایم متعدد عمد و غیرعمد در فهرست متقاضیان واجد شرایط قرار نمی‌گیرند.

کشانی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیت زیاد در شهرستان های استان تهران، با کمک خیرین استان تهران و تلاش های ستاد مردمی، وقوع جرائم و ورود ناخواسته افراد به زندان های دیه بسیار زیاد است. استان برخی از زندانیان بدهکار غیر کیفری با بدهی یک هزار و 171 میلیارد تومانی به آغوش پر مهر جامعه بازگشتند، اما با توجه به بالا بودن ارقام بدهی و وضعیت گاه نامساعد معیشتی برخی طبقات اجتماعی، تعداد زندانیان غیرعمد همچنان بالاست. در این استان و برای بیرون راندن این زندانیان اغلب دارای خانواده هستند و خانه دار تا حد امکان نیازمند حمایت اشخاص حقیقی و حقوقی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا