اخبار روز

غربالگری آنلاین؛ متنوع تر، شلوغ تر و سریع تر از همیشه

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، تعداد فیلم های اکران آنلاین شبکه نمایش خانگی در سه بستر اصلی به 15 فیلم رسید. استقبال مخاطبان و تهیه کنندگان از پدیده اکران آنلاین باعث موفقیت بیشتر این شیوه اکران فیلم شده است.

به گزارش ایرنا، سابقه غربالگری آنلاین در کشورمان به یکشنبه 24 فرودین 1398 برمی گردد. در این روز فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا برای اولین بار در فضای مجازی پخش شد. 12 اسفند 1396 تمامی سینماهای کشور به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شدند. در حالی که وضعیت اضطراری برای حفظ سلامت جامعه از خطر «کرونا» ادامه داشت، این تعطیلات و محدودیت‌ها حدود دو تا سه سال به طول انجامید. در این شرایط، تولیدکنندگان از غربالگری آنلاین به عنوان یک ابزار جایگزین استفاده کردند.

سکانسی از فیلم پرویز خان

حدود 4 سال از اولین تظاهرات آنلاین می گذرد و در این مدت تظاهرات در بستر فضای مجازی موافقان و مخالفان زیادی داشته است. انتشار آنلاین 15 فیلم نشان می دهد که این پدیده روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است و اکنون می توانید به انتشار آنلاین به عنوان راهی مطمئن و سودآور برای اکران فیلم ها اعتماد کنید.

اکنون علاقه مندان به سینما می توانند با مراجعه به پلتفرم های نمایش خانگی و خرید بلیط، فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنند پالایشگاه، آهو، هاوایی، نگهبان شب، گیدهگاه، محبوب، رز بادا، پرویز خان، آخرین تولد، ویلا ساحلی، عاشقانه عماد و توبی، ورود و خروج ممنوع، حوالی هشت صبح، احمد تنها و آبجی نگاه کن

نقطه قوت این لیست این است که بیشتر فیلم ها جدید هستند یا در دو سال اخیر اکران نشده اند.

غربالگری آنلاین؛ متنوع تر، شلوغ تر و سریع تر از همیشه

صحنه ای از فیلم گوزن ها

این فیلم ها بسته به سلایق مختلف مخاطبان در ژانرهای مختلفی مانند فیلم های اجتماعی (نگهبان شب، عامه پسند)، کمدی (ویلای ساحلی، گیزگاه، ورود و خروج ممنوع، هاوایی) و ملودرام (گوزن ها و رمانتیسم) نیز ارائه شدند. توسط عماد و طوبی).

گوزن، آخرین تولد، ویلا ساحلی، نگهبان شب، هاوایی و معبد از جمله فیلم هایی هستند که در سال 1402 در سینماها اکران شدند. پرویز خان یکی از فیلم های جشنواره فجر سال گذشته است که در نوروز و بهار امسال اکران شد. کوتاه شدن زمان اکران در سینما و اکران آنلاین نشان می دهد که فیلمسازان می خواهند از فرصت های تبلیغاتی خود دوبار استفاده کنند. آنها قصد دارند در حالی که تنور گرم است نان را بچسبانند و فویل را بفروشند. البته یک فیلم جدید و تازه در اکران آنلاین با عملکردی بیشتر از یک فیلم قدیمی فراموش شده ظاهر می شود.

غربالگری آنلاین؛ متنوع تر، شلوغ تر و سریع تر از همیشه

مقایسه نسخه آنلاین با اکران نمایشی نشان می دهد که بخش آنلاین سنگین تر است. در حال حاضر 11 فیلم در سینماها در حال اکران است که عبارتند از: سال گربه، بی تن، تمساح خونین، مست عشق، گلهک، آسمان غربی، توان، نیلگون، آپاراتچی، ایلیا در جستجوی قهرمان و نوروز.

با این بازنمایی می توان گفت که فیلم های آنلاین در مقایسه با فیلم های سینمایی تنوع فزاینده ای دارند. علاقه مخاطبان به نمایش آنلاین شاید به دلیل رونق شبکه نمایش خانگی و دیده شدن سریال ها و برنامه های گفتگوی رنگارنگ آن باشد. بینندگانی که با این شبکه آشنایی دارند از دیدن فیلم های این کانال لذت می برند. همچنین می توان به نقش و تاثیر مشکلات اقتصادی اشاره کرد. با اکران خانگی، یک خانواده می تواند با خرید بلیط چند سرنشین، بدون پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، فیلم تماشا کند. برای رفتن به سینما باید بلیط را با توجه به تعداد نفرات پرداخت کنند.

موفقیت فیلم فسیل در اکران اینترنتی نشان داد که هم مخاطبان و هم تهیه کنندگان از این شیوه ارائه فیلم راضی هستند. تعداد بلیت های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم به 358 هزار و 945 بلیت و فروش 28 میلیارد و 561 میلیون و 800 هزار تومانی رسید.

فیلم «جلسه خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه کنندگی امیر بنان نیز در سه روز اکران اینترنتی خود در شبکه پخش داخلی بیش از 3 میلیارد تومان فروخت. این آمار نشان می‌دهد که اکران‌های آنلاین وارد سبک زندگی تماشاگران سینما شده و تهیه‌کنندگان بیش از گذشته تمایل دارند فیلم‌های خود را به پلتفرم‌ها ارسال کنند.

5757

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا