دانستنی ها

غذایی که عمر را در ژاپن افزایش می دهد

ژاپنی ها رژیم غذایی متفاوتی دارند. سبک زندگی آن ها هم خاص است و شاید با سبک زندگی ما ایرانی ها تفاوت زیادی داشته باشد اما چیزی که کاملا مشخص است این است که ژاپنی ها به طور متوسط ​​طول عمر بالایی دارند.

به گفته نمانک، مردان ژاپنی معمولاً تا 81 سال و زنان تا 87 سال عمر می کنند. در صورتی که در بسیاری از کشورها این اتفاق نمی افتد. مهمترین مزیت آنها این است که حتی در سنین بالا نیز بدنی سالم دارند. به نظر شما راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟

رژیم غذایی سالم

اگر بخواهیم ژاپن را با کشورهای مختلفی مانند ایران، کانادا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا مقایسه کنیم، خواهیم دید که ژاپنی ها گوشت قرمز کمتری مصرف می کنند. مصرف لبنیات، شکر، شیرین کننده ها، سیب زمینی و حتی میوه کمتر است.

آنها بیشتر غذاهای دریایی، ماهی، برنج، سویا و چای مصرف می کنند. تحقیقات و بررسی ها در سال 2017 نشان می دهد که ژاپنی ها به طور متوسط ​​2697 کیلو کالری در روز مصرف می کنند که بسیار بیشتر از سایر کشورهای بزرگ است.

مصرف کم گوشت قرمز در مقایسه با مصرف زیاد ماهی

در بالا اشاره کردیم که ژاپنی ها غذاهای دریایی را ترجیح می دهند. آنها ترجیح می دهند به جای گوشت قرمز ماهی بخورند. گوشت ماهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. مصرف کمتر گوشت قرمز همچنین باعث کاهش سطح چربی و تری گلیسیرید در بدن می شود.

سویا

سویا یکی یکی از غذاهای اصلی کشورهای آسیایی به ویژه ژاپن است و فواید زیادی دارد. همچنین منبع بسیار کاملی از پروتئین محسوب می شود و باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود که ژاپنی ها نیز از آن بسیار استفاده می کنند.

با تشکر

ژاپنی ها سعی می کنند قند و نشاسته کمتری مصرف کنند که از چاقی جلوگیری می کند. علاوه بر این، مصرف کم قند یک عامل پیشگیری کننده از بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان سینه است.

چای سبز

مردم ژاپن عموماً چای سبز می نوشند و به آن شکر اضافه نمی کنند. تحقیقات نشان می دهد که ژاپنی ها به چای سبز اهمیت زیادی می دهند و معتقدند که خطر مرگ و میر و بیماری های عروقی را کاهش می دهد.

سه غذای ژاپنی عبارتند از:

غذای سبزیجات و ماهی

ژاپنی در داخل یکی آنها همیشه در وعده های غذایی خود از سبزیجات، میوه ها، لوبیا، سیب زمینی، قارچ، غذاهای دریایی، ماهی و برنج استفاده می کنند.

نان و لبنیات

یکی غذای ژاپنی از نان، محصولات لبنی یا میوه تشکیل شده و قند بسیار کمی دارد.

غذاها و چربی های حیوانی

مردم ژاپن عموما یکی در وعده های غذایی خود از گوشت حیوانی یعنی گوشت قرمز استفاده می کنند. در غذاهای آنها از تخم مرغ و روغن های گیاهی نیز استفاده می شود.

تاثیر ژن ها و سبک زندگی

بیماری های قلبی عروقی و سرطان تا حد زیادی ارثی هستند و افراد رژیم غذایی، میزان مصرف سیگار، ورزش و غیره را تغییر می دهند. بستگی به سبک زندگی دارد ژاپنی ها به طور کلی سبک زندگی سالمی دارند و بیماری های قلبی عروقی در این افراد بسیار نادر است. سطح کلسترول در بدن مردم ژاپن خیلی بالا نیست. مردم ژاپن عموماً فشار خون پایین تری دارند و این به این دلیل است که؛ این سبک زندگی سالم آنهاست.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا