اخبار روز

غذاهایی که باعث سردرد می شوند را از برنامه غذایی خود حذف کنید!/جزئیات

 

مطالعات علمی نشان می‌دهد که برخی غذاها و نوشیدنی‌ها باعث سردرد می‌شوند و افراد مبتلا به میگرن باید این محصولات را از رژیم غذایی شان کنار بگذارند. اگر با خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سردردآور آشنایی ندارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

1. نوشیدنی ها و تنقلات رژیمی با شیرین کننده های مصنوعی
آسپارتام که در انواع نوشیدنی های رژیمی یافت می شود در برخی افراد علائمی مانند سردرد، سرگیجه و مشکلات حافظه ایجاد می کند. همه افراد با آسپارتام مشکل ندارند، اما هرکسی که از سردرد یا میگرن رنج می برد، باید نوشیدنی های رژیمی و تنقلات حاوی شیرین کننده های مصنوعی را از برنامه غذایی خود حذف کند.

2. فرآورده های گوشتی
آیا تا به حال، به این نکته توجه کرده‌اید که فراورده‌های گوشتی انگار همیشه تازه هستند؟ دلیل این تازگی، استفاده از نیترات‌ها و نیتریت‌ها برای نگهداری این خوراکی هاست. همین ترکیبات شیمیایی هستند که رگ‌های خونی را باز می‌کنند و یکی از اثراتشان هم تحریک سردرد است. وجود سدیم زیاد در فراورده‌های گوشتی هم باعث می‌شود که این خوراکی‌ها باعث کم‌آبی بدن شوند. مجموعه این عوامل در کنار همدیگر، فراورده‌های گوشتی را به یکی از محرک‌های اصلی در بروز سردردها تبدیل می‌کند.

3. سس سویا
دفعه بعد که سوشی را با سس سویا می خورید یا قصد دارید از سس سویا در غذاها و سالادهای دیگر استفاده کنید، حتما به این فکر کنید که آیا میگرن یا سردرد دارید یا خیر؟ این سس سرشار از سدیم است و منجر به کم آبی بدن می شود، در حالی که همین خاصیت در نهایت باعث سردرد می شود.

4. آووکادو
اگر از میگرن منظم رنج می برید، حتما بررسی کنید که آیا رژیم غذایی شما حاوی آووکادو است یا خیر؟ این میوه سبز مفید حاوی تیرامین است. این ترکیب طبیعی که عروق خونی را منقبض و سپس گشاد می کند باعث سردردهای شدید می شود.

5. موز
اگرچه موز یکی از بهترین میوه ها محسوب می شود، اما این میوه مفید حاوی تیرامین نیز می باشد. بنابراین اگر بعد از پوست کندن موز احساس سردرد کردید، باید از خوردن موز خودداری کنید.

6. آدامس جویدن
اگر عادت به خوردن منظم انواع آدامس دارید و همچنین دچار سردرد می شوید، حتما باید توجه داشته باشید که خوردن آدامس نیز می تواند محرک سردرد باشد. محققان می گویند تنش مداوم عضلات سر و گردن ناشی از جویدن آدامس می تواند باعث سردرد شود. آدامس های حاوی آسپارتام نیز در برخی افراد باعث سردرد می شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا