اخبار روز سینمابیوگرافی هنرمندان

عکس همسر بهروز وثوقی لو رفت! /آقای بازیگر چه زن جوونی داره!

تصویری از بهروز وثوقی در سن 86 سالگی و در کنار همسرش را ملاحظه می‌کنید.

بهروز وثوقی با نام هنری خلیل وثوقی، بازیگری اهل ایران است و در تاریخ 20 اسفند 1316 متولد شده است. قبل از ورود به عرصهٔ بازیگری در سینما، وی به عنوان کارمند ادارهٔ مالیات فعالیت می‌کرد و سپس به عنوان دوبلور و گویندهٔ رادیو و تلویزیون مشغول به کار شد. بهروز وثوقی برادرانی به نام‌های چنگیز وثوقی و شهراد وثوقی دارد که هر دو در زمینهٔ بازیگری در ایران فعالیت می‌کنند. نقش‌های برجستهٔ وی شامل فیلم‌هایی از کارگردان معروف مسعود کیمیایی مانند “قیصر” (1348)، “رضا موتوری” (1349)، “داش آکل” (1350)، “خاک” (1352) و “گوزن‌ها” (1353) می‌شود.

در طول فعالیت هنری خود، بهروز وثوقی بارها نامزد و برندهٔ جوایز مختلف جشنواره‌ها شد. از جوایز برجستهٔ او می‌توان به کسب دو مجسمهٔ سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های “قیصر” و “رضا موتوری” و دریافت جایزهٔ بز بالدار در جشنوارهٔ جهانی فیلم تهران برای فیلم “گوزن‌ها” اشاره کرد. بهروز وثوقی به دلیل نقش شمایل‌وارش در فیلم “قیصر”، به عنوان “قیصر سینمای ایران” توسط دوستان سینما در ایران شهرت یافته است.

عکس همسر بهروز وثوقی لو رفت! /آقای بازیگر چه زن جوونی داره!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا