اخبار روز سینما

حس و حال خوب بازیگران زن سریال نون خ در کنار یکدیگر + عکس

عکس جالب از پشت صحنه سریال نون. منتشر شده است.

به گزارش وقت صبح، هدیه بازوند، هدی استواری و صهبا شرافتی بازیگران این سریال لحظات خوبی را در کنار هم سپری می کنند.

حال خانم‌های بازیگر نون. خ در کنار هم خوب است.

ترکیب زیبایی ها و ناملایمات در پس زمینه کمدی.

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال نون خ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و تشریح دلایل موفقیت این سریال در بین مردم گفت:

تا پیش از این، آثاری که تهیه می شد و به مردم کرد می پرداخت، نمی توانست تمام جنبه های آداب و رسوم، موسیقی، لباس و فولکلور کردی را پوشش دهد. (چون این فولکلور خودش یک دنیاست) و کار ما نسبتا جدید بود و به همه این مسائل فرهنگی پرداختیم. ضمن اینکه مشکلات این افراد را هم نشان می دهیم. چیزی که برای همه کردها قابل درک و ملموس بود و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پاسخ به موضوعاتی که این سریال به آن پرداخته است، گفت:

مشکلاتی مانند زلزله کرمانشاه و مسائل حل نشده ای از این دست از نکاتی بود که نون خا به آن پرداخت (اینکه این افراد هنوز خانه ندارند و گاهی در چادر زندگی می کنند و مسئولانی که به این مناطق آمده اند فقط وعده داده اند و هیچ کاری به سرانجام نرسانده اند.

اگر کاری انجام شده توسط خود مردم انجام شده است). این منطقه یکی از محروم ترین مناطق است و مردم آن از زمان جنگ تا کنون سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اند.

زیباترین قسمت کار ما این است که با استفاده از نوعی طنز سیاه، آداب و رسوم، نقاط دیدنی و زیبایی های مناطق کردنشین را به نمایش می گذاریم.

شاید خیلی ها به اورامانات نیامده اند و این سریال زیبایی این مناطق را نشان می دهد و این موضوع برای مردم رضایت بخش بوده است.

درک فرهنگی

نوربخش بر نقش تولیداتی مانند سریال نون خا در درک فرهنگی و درک اقوام دیگر تاکید کرد.

در هر منطقه ای که در ایران کار می کنید، چون با آداب و رسوم آن منطقه سر و کار دارید، برای مردم شهرها و فرهنگ های دیگر جالب است که بدانند چه نوع مردمی هستند.

علاوه بر این، این نوع تولیدات می تواند نگرش و ذهنیت مردم را نسبت به فرهنگ ها اصلاح کند.

من خودم شنیده بودم که برداشت خوبی از کردها نیست اما بعد از این سریال نظر مردم نسبت به کردها عوض شد.

تولید را دیر شروع کردیم چون دیر مجوز داده شد و نتوانستیم برای تولید به استان کردستان برویم. اما لوکیشینی که ما انتخاب کردیم دقیقا مشابه کردستان بود. هم از نظر ظاهر و هم خانه های ساخته شده با سنگ و هم از نظر آب و هوا.

و افزود: یکی از سخت ترین روزهای زندگی ما در فصل دوم بود که هوا بسیار سرد بود. شبی که طوفان آمد، ما در برف بودیم و به جای اینکه فقط در مورد آنها صحبت کنیم، واقعاً سخت تلاش کردیم تا مشکلات را نشان دهیم.

برگفته از رسانه وقت صبح

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا