دانستنی ها

علت اصلی خشکی زانو پس از مدتی نشستن

عوامل مختلفی باعث خشکی زانو می شوند که معمولاً پس از نشستن و عدم تحرک کوتاه مدت ایجاد می شود.

به گزارش نمناک، آسیب ها و شرایط مختلف مانند آرتریت یا روماتیسم می توانند بر مفصل زانو تاثیر بگذارند و باعث احساس خشکی در زانوی خود شوند.

سفتی زانو باعث ایجاد احساس سفتی در اطراف مفصل زانو می شود و ممکن است با درد و مشکلات حرکتی یا تورم در مفصل همراه باشد.

علت خشک شدن زانو بعد از نشستن چیست؟

پس از نشستن طولانی مدت ممکن است خشکی زانو به دلیل تجمع مایع و التهاب در داخل مفصل زانو احساس شود که باعث تورم می شود که حرکت زانو را دشوار می کند و در این قسمت احساس خشکی را توضیح می دهیم. دلایل

بورسیت

بورسیت یک بیماری کوتاه مدت است که زمانی رخ می دهد که بورسا، کیسه نازکی از بافت، ملتهب می شود. در نتیجه با مایع پر می شود و حرکت مفصل را دشوار می کند. استفاده بیش از حد نیز می تواند عاملی برای بورسیت باشد. اگر از این عارضه رنج می برید، پس از نشستن طولانی مدت زانوهایتان احساس خشکی می کنند.

آرتروز

آرتروز زانو می تواند علت خشکی زانو پس از نشستن باشد و شایع ترین علت آن است که تقریباً 10 درصد از مردان و 13 درصد از زنان بالای 60 سال را مبتلا می کند. البته در صورت استفاده بیش از حد از زانو یا آسیب مکرر، آرتروز زانو نیز ممکن است رخ دهد.

RA همچنین یک بیماری خود ایمنی است که اغلب باعث خشکی زانو می شود. خشکی صبحگاهی با این وضعیت همراه است و مشکلاتی مانند تب و خستگی نیز ممکن است احساس شود.

صدمه و آسیب

آسیب به مفصل زانو ممکن است در افراد در حین فعالیت های روزانه یا فعالیت های ورزشی رخ دهد و تورم و درد پس از آسیب احساس شود که عاملی است که باعث خشکی زانو می شود.

سندرم درد پاتلوفمورال

این سندرم باعث ایجاد درد در جلوی زانو و اطراف کاسه زانو می شود. علت آن استفاده بیش از حد از کاسه زانو است که معمولاً در دوندگان یا کسانی که در حین ورزش زیاد می پرند دیده می شود. این اتفاق می افتد و زنان بیشتر از مردان درگیر این مشکل هستند.

این حالت باعث می شود که فرد پس از نشستن طولانی مدت احساس خشکی زانو در زیر کاسه زانو کند.

عمل

جراحی می تواند باعث احساس خشکی در زانو شود و حتی ممکن است باعث سندرم خشکی زانو شود که بعد از جراحی زانو ایجاد می شود.

استحکام یا انعطاف پذیری کم

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند خشکی زانو، باید سعی کنید انعطاف پذیری بدن خود را حفظ کنید. تمرینات کششی نیز بسیار مفید هستند، اما اولویت با تمرینات قدرتی است.

درمان خشکی زانو

شرایطی مانند آرتروز زانو یا بیماری خودایمنی به نام RA نیاز به درمان طولانی مدت و رعایت دستورات پزشک دارد، اما به طور کلی استفاده از کمپرس یخ قبل از ورزش، استراحت و تمرینات کششی، استفاده از برخی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، استفاده از استفاده از زانوبند مانند آسپرین یا ایبوپروفن که توسط پزشک تجویز می شود، ورزش های قدرتی، پیاده روی و یوگا ممکن است کمک کننده باشد. البته علاوه بر فیزیوتراپی، تزریق برخی از داروها توسط پزشک نیز موثر است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا