اخبار روز

عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی شود

به گزارش مگتو، احسان عطایا گفت: این پیشنهاد آنقدر سخاوتمندانه نیست که آمریکایی ها بخواهند دنیا را فریب دهند.

وی با بیان اینکه آخرین پیشنهاد دارای حفره های قابل توجه و تلاش های مخرب است، افزود: این پیشنهاد در سه صفحه و نیم جزئیات سه سطحی است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی گفت: محتوای پیشنهاد جدید نسبت به پیشنهاد قبلی بیش از 90 درصد تغییر نکرده است بنابراین از توافق خودداری می‌کنم.

عطایا با تاکید بر اینکه ائتلاف جنبش جهاد اسلامی و حماس در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد، تصریح کرد: از این رو ما همه پیشنهادهایی را که می تواند موجب انشعاب در صفوف فلسطینی شود، نپذیرفته ایم.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، وی همچنین پیش بینی کرد که تاخیر در حمله اسرائیل به شهر رفح مربوط به ساخت اسکله در سواحل غزه است که آمریکا در تلاش برای ساخت آن است.

این عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: هدف از ساخت این اسکله تبدیل گذرگاه های مرزی به گذرگاه های مرزی مسدود شده توسط آمریکا و صهیونیست ها بوده است، زیرا معتقد است واشنگتن در تلاش است واقعیت های میدانی را تغییر دهد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که جنبش حماس پیش نویس پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مذاکرات آتش بس در پاریس را دریافت کرده است.

در 15 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و سرانجام پس از 45 روز درگیری و درگیری، در 3 دسامبر 1402 آتش بس موقت حاصل شد. (24 نوامبر 2023) یک مکث چهار روزه برای تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل برقرار شد.

این آرامش در جنگ هفت روز به طول انجامید و سرانجام در ساعت 10 صبح جمعه پایان یافت آذر (1 دسامبر 2023) آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های مرزی با نوار غزه را بسته و این منطقه را بمباران می کند.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا