اخبار روز

عشقی تاریخ دقیق واریز سود سهام را اعلام کرد


سود سهام 1402 به دو مرحله تقسیم شد که فاز اول آذرماه و فاز دوم در هفته گذشته بود. اسفند واریز شد. سود سهام در مرحله دوم تقریباً 30 درصد کمتر از مرحله اول بود. به همین ترتیب سود متوفیان در روزهای پایانی سال 1402 واریز شد که البته سود سهام برخی از سهامداران و وراث با این مشکل مواجه شد که این افراد باید از طرق مختلفی که اعلام شده به موضوع برخورد کنند.

به گزارش مانیبان، طبق گفته مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنان پیگیر پرداخت سود سهام شرکت ها هستند. عدم واریز سود سهام توسط برخی شرکت ها که باعث شد این سود به سه مرحله تقسیم شود.

۲۸ فروردین ماه مجید عشقی مدیرعامل سازمان درباره این تاخیر به رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سرمایه را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود بودجه مواجه هستند. نقدینگی ما همچنین توصیه می کنیم که سود سهام پرداخت شود. امیدواریم عدالت اجرا شود. خرداد برای وصول این سودها و پرداخت مابقی سهام، البته باید لحظه دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: چند شرکت بخشی از سود سهام را واریز نکردند و همچنان پیگیری ها از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه دارد. به محض دریافت سود، لحظه واریز آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

با مشخص شدن سود مرحله سوم و انحلال سهام، سود آن مانند سال های گذشته به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند واریز می شود. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: در صورت عدم پرداخت سود سهام از سوی این شرکت ها، سازمان بورس به طور قطع بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد اقدامات مناسبی را انجام خواهد داد. وی مابقی سود سرمایه را دریافت کرد که به سهامداران پرداخت می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا