اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

عشایر از کوچ به ییلاقات مازندران خودداری کنند

به گزارش ایرنا، حجت‌الله شعبانی روز یکشنبه با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: باتوجه به بارش‌های رگباری تا پایان امروز، عشایر از کوچ به مکان‌های سردسیر استان پرهیز کنند.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب ناگهانی، افزود: با توجه به فصل کوچ لازم است عشایر استان این مهم را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره امور عشایر مازندران تصریح کرد: در همین زمینه رعایت احتیاط در انتقال دام و همچنین پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: پرهیز از برپایی چادر و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان کماکان مورد تاکید است.

هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم ناپایداری هوا تا پایان روز جاری پیش‌بینی کرد که آسمان استان از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری صاف و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در ساعت های آینده آینده به تناوب شاهد رگبار باران، آذرخش و وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب به ویژه در ارتفاعات استان خواهیم بود.

عشایر از کوچ به ییلاقات مازندران پرهیز کنند

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری هوای استان پایدار و دما نیز روند افزایشی در پیش گیرد ضمن اینکه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، همچنان احتمال رگبار پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود.

با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران از امروز تا روز چهارشنبه بین ۲۵ تا ۳۰، مناطق غربی بین ۲۲ تا ۲۵ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۴ تا ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت هوای امروز مازندران در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری از بعدازظهر با رگبار پراکنده باران، وزش باد و احتمال تندر و در دامنه ها و بلندی‌ها نیز ابری در بعدازظهر و شب با رگبار و تندر و وزش باد و در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا