اخبار روز سینما

عزیز شعبانی درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، محمد ولی زاده، روزنامه نگار، نویسنده و از نزدیکان این شاعر با اعلام این خبر به ایسنا گفت: دکتر شعبانی دو سه سال است که به سرطان پروستات مبتلا بوده و در این مدت بارها در بیمارستان نمازی شیراز تحت درمان بوده است. متأسفانه با وجود اینکه وضعیت وی بهبود یافت و روحیه خوبی داشت، طی دو هفته گذشته با پیشرفت بیماری، داروی مؤثر تغییر کرد. نبود و منجر به سکته مغزی شد و صبح امروز (دوشنبه) هفتم خرداد در زادگاهش فیروزآباد فارس درگذشت.

وی خاطرنشان کرد: دکتر. شعبانی متولد 29 بهمن سال 1331 در فیروز آباد فارس بود و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در زادگاهش وارد دانشگاه شد و با پایان‌نامه «مهم‌ترین عوامل در تفسیر شعر» تحصیلات عالی خود را به پایان رساند. حافظ» (در دانشگاه شیراز و زیر نظر استاد دکتر منصور رستگر فسایی) با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد. دکتر. شعبانی دانشجوی اول دوره دکتری بود و با معدل ۱۹/۱۹ آن را گذراند.

ولی زاده همچنین گفت: دکتر. شعبانی معلم دبیرستان های فیروزآباد شیراز و مدرس دانشگاه ها و موسسات تربیت معلم بود. وی در این سالها به عنوان مدرس (استاد مدعو) در دانشگاه های شیراز به تدریس پرداخت و اوقات خود را در این شهر گذراند. دکتر. شعبانی در طول چندین نسل شاگردان زیادی تربیت کرده است که هر کدام نام و آوازه و خاطرات فراوانی از او و شیوه تدریس منحصر به فردش دارند.

با توجه به آثار منتشر شده از دکتر. شعبانی با وجود اینکه در دهه های گذشته اشعار و مقالات پژوهشی بسیاری در روزنامه ها و مجلات کشور به چاپ رسیده است و بسیاری از آنها به درخواست خودش در نشریات و روزنامه هایی که با آنها همکاری داشته ام سروده شده است، اما در عین حال یادآور شد. : اما هرگز حاضر نبود آنها را به صورت کتاب منتشر کند. پشتکار و اصرار من برای انتشار آثار در قالب کتاب باعث شد تا اولین کتابشان را با عنوان «از بوف کوریها و…» (مجموعه ربع) در سال 1401 در انتشارات بامد نو منتشر کنم که در کمتر از یک سال منتشر شد. چاپ دوم به سال رسید. . دومین کتاب او را که گزیده ای از غزلیات او بود، با نام آه آهو در مهرماه 1402 منتشر کردم. ما درگیر گردآوری و انتخاب مجموعه شعرهای سپید و گزیده ای از مقالات آنها بوده ایم و در نظر داشتیم که آنها را به عنوان نقد و بررسی و ادامه دو کتاب قبلی منتشر کنیم، اما متاسفانه پیشرفت بیماری این فرصت را از ما گرفته است. .

ولی زاده در پایان گفت: دانش و اطلاعات گسترده در ادبیات کهن فارسی و همچنین پوشش کامل ادبیات معاصر ایران و جهان به ویژه گرایش های نوین در شعر و داستان، به دکتر میلاد داده است. از عزیز شعبانی استادی متخصص و بی نظیر همیشه مرجع دوستداران و دوستداران ادبیات ساخت. ادبیات امروز و جامعه دانشگاهی فارس استاد توانمند و جامعی را از دست داده است که در آینده ای قابل پیش بینی جایگاهش پر نخواهد شد.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا