اخبار روز

عربستان سعودی به اسرائیل درباره حمله به رفح هشدار داد

عربستان سعودی روز دوشنبه نسبت به خطرات حمله اسرائیل به شهر رفح به عنوان بخشی از کارزار “خونین” و “سیستماتیک” خود برای حمله به تمام مناطق نوار غزه و بیرون راندن ساکنان آن هشدار داد.

وزارت خارجه عربستان با اشاره به احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح به تل آویو هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه عرب نیوز، عربستان سعودی روز دوشنبه نسبت به خطرات حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در چارچوب کارزار «خونین» و «سیستماتیک» این رژیم برای حمله به تمام مناطق نوار غزه و نوار غزه هشدار داد. ساکنانش را اخراج کند.

این هشدار پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی به ده ها هزار نفر از ساکنان شهر رفح در جنوب غزه دستور تخلیه این منطقه را بامداد دوشنبه صادر کرد. این مشکل حاکی از آن است که حمله زمینی به رفح که مدت ها توسط صهیونیست ها وعده داده شده بود، احتمالا قریب الوقوع است.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور به طور قاطعانه نقض مداوم قوانین بین‌المللی توسط نیروهای اسرائیلی را که بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کند و تلاش‌های صلح بین‌المللی را تضعیف می‌کند، رد می‌کند.

این وزارتخانه درخواست عربستان سعودی از جامعه جهانی برای مداخله فوری برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین را تجدید کرد.

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت دستور اسرائیل برای انتقال فلسطینیان از رفح غیرانسانی است و آنها را در معرض خطر و بدبختی بیشتری قرار می دهد. او هشدار داد که چنین اقداماتی می تواند گاهی به جنایت جنگی تبدیل شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا